آخرین اخبارافغانستانحقوق بشرخبر های مهمزنانسیاست

رینا امیری: طا-لبان بدون رعایت حقوق همه، عضو مشروع جامعه جهانی نمی‌شوند

خبرگزاری دید: نماینده ویژه امریکا در امور حقوق زنان و دختران می‌گوید که طا-لبان بدون رعایت حقوق همه مردم افغانستان به‌ ویژه زنان، عضو مشروع جامعه جهانی نخواهند شد.


رینا امیری نماینده ویژه امریکا در امور حقوق زنان و دختران افغانستان به تازگی در چند رشته توییت خطاب به طا-لبان گفته است که هیچ راه برای پیشرفت و تبدیل شدن به عضو مشروع جامعه جهانی بدون رعایت حقوق همه وجود ندارد.
امیری نوشته است: طا-لبان باید توجه داشته باشند: هیچ راه برای پیشرفت و تبدیل شدن به عضو مشروع جامعه جهانی بدون رعایت حقوق همه مردم افغانستان، به‌ ویژه حق دختران برای تحصیل وجود ندارد. این پایه و اساس هر پیشرفتی در افغانستان است.
وی همچنین در پیامی به مناسبت روز جهانی دختر گفته است که جهان در کنار دختران شجاع افغانستان که آینده شان ربوده شده است، ایستاده‌ است.
وی افزوده است: این فقط باخت برای دختران [در افغانستان] نیست، بلکه برای این کشور و جهان است. توانمندسازی آن‌ها [دختران] پایه اصلی یک افغانستان خودکفا و باثبات است.
این سخنان از سوی نماینده امریکا در حالی مطرح می‌شود که بیش از یک سال از محروم شدن دختران از حق آموزش در افغانستان می‌گذرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا