آخرین اخبارافغانستانسیاست

روز «سرباز» در بلخ گرامی داشته شد/ در سال جاری بیش از ۳۰۰۰ تروریست در شمال کشته شده است

مسئولان امنیتی در شهر مزار شریف با تاریخی خواندن روز «نهم حوت» می‌گویند که در جریان سال ۱۳۹۶، در ۹ ولایت افغانستان بیشتر از ۷۰ عملیات تصفیوی را راه‌اندازی کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، مسئولان قول اردوی ۲۰۹ شاهین در شمال افغانستان با حضور برخی از مقام‌های ارشد وزارت دفاع، شماری از نمایندگان مردم در شورای ملی و اعضای شورای ولایتی از روز «سرباز» تجلیل کردند.
عبدالوهاب وردک معاون وزیر دفاع افغانستان در امور قوای هوایی، نهم حوت را یک روز تاریخی خوانده و گفت: دفاع از افغانستان وظیفه ایمانی نیروهای امنیتی است و سربازان ارتش برای دفاع از افغانستان در هر زمان و شرایطی آماده هستند.
در همین‌حال، امان‌الله مبین فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شاهین با ملی خواندن روز نهم حوت گفت: قول اردوی ۲۰۹ شاهین در جریان سال ۱۳۹۶ در ۹ ولایت شمالی و شمال شرقی بیشتر از ۷۰ عملیات تصفیوی را راه‌اندازی و اجرا کرده است.
آقای مبین افزود، در عملیات قول اردوی شاهین در سال جاری بیشتر از ۳ هزار تروریست کشته، حدود ۲۵۰۰ تن دیگرشان زخمی و صدها موضع و قرارگاه آن‌ها نابود گردیده‌ است.
این مراسم با رژه نظامی به پایان رسید. حکومت افغانستان سال گذشته نهم حوت را به نام روز سرباز و نیروهای امنیتی و دفاعی نام‌گذاری کرده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا