آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

رییس‌ جمهور: افغانستان در خط مقدم دفاع از آزادی بیان قرار دارد


رییس‌ جمهور غنی در دیدار با سخنگویان نهادهای حکومتی که در دومین نشست ملی تقویت اطلاع‌رسانی در کابل اشتراک کرده‏اند، گفته است که افغانستان در خط مقدم دفاع از آزادی بیان قرار دارد و وظیفه سخنگویان نهادهای حکومتی است که از تعهد حکومت افغانستان نسبت به انکشاف متوازن در تمام کشور به مردم اطلاع‌رسانی کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، به نقل از صفحه مطبوعاتی ارگ ریاست جمهوری، در این دیدار آقای غنی همچنان افزوده است که اکنون کشور در یک گفتمان ملی قرار دارد و وظیفه سخنگویان حکومتی است که با بررسی و طبقه‌بندی نظریان مردم و تشخیص نبض جامعه این گفتمان را جهت بدهند.
آقای غنی با اشاره به وضعیت کنونی منطقه و نقش راهبرد تازه امریکا در ثبات سیاسی افغانستان گفت که اکنون ماحول منطقه تغییر کرده و با استفاده از فرصت به وجود آمده تا دو سال آینده به مشکلات افغانستان نقطه پایان گذاشته خواهد شد.
هرچند رییس‌ جمهور در این دیدار بر تقویت اطلاع‌رسانی تاکید کرده، اما به باور آگاهان، نهادهای حکومتی اکثراً از اطلاع‌رسانی دقیق خودداری کرده و جامعه را در ابهام اطلاعاتی قرار داده‌اند.
گفتنی است که بر بنیاد آمارهای ارایه‌شده از سوی نهادهای ملی و بین‎المللی در مورد آزادی بیان و چگونگی اطلاع‌رسانی در کشور، افغانستان بدترین مکان برای اطلاع‌رسانی و روزنامه‌نگاری بوده و در این زمینه، بیشترین محدودیت از سوی حکومت اعمال می‎شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا