آخرین اخبارافغانستان

رییس جمهور باید در پروسه صلح قاطع باشد


مسئولان محلی ولایت بلخ، ضمن استقبال از نشست ” پروسه کابل ” از رییس جمهور می‌خواهند تا در آوردن صلح جدی و قاطع باشد.
به گزارش خبرگزاری دید، روز گذشته(سه‌شنبه، ۱۶جوزا)، نشست ” پروسه کابل ” با شرکت نمایندگان بیش از ۲۰ کشور ذیدخل در قضیه افغانستان، در شهر کابل برگزار شد.
مسئولان محلی در ولایت بلخ از این نشست استقبال کرده‌اند‌.
محمد بشیر توحیدی، معاون ولایت بلخ، می‌گوید که پیشنهاد به طالبان مبنی به داشتن آدرس مشخص، راه‌اندازی مذاکرات فشرده و بنیادی برای تامین صلح و پیشنهاد آخرین فرصت برای طالبان جهت پیوستن به روند صلح، از نکات اساسی و مهم این نشست است.
داکتر محمد افضل حدید، رییس شورای ولایتی بلخ، ضمن موثر دانستن این کنفرانس در راستای تامین صلح می‌گوید: رییس جمهور این نشست را آخرین فرصت برای طالبان عنوان کرده است، خواست ما این است که رییس جمهور به این حرفش پابند بماند و در برخورد با طالبان به صورت جدی و قطعی عمل کند.
وی تاکید کرد که مردم کشور خواستار صلح‌اند، ولی ارزش‌ها و دستاوردهای مردم نباید قربانی این صلح شود و باید تعریف مشخص از دوست و دشمن ارایه شود. وی همچنان از رییس جمهور خواست تا یک سیاست واضح و راهکار جدید برای تامین امنیت در کشور روی دست گیرد.
عبدالودود، یکی از شهروندان مزارشریف به این پروسه به دیده تردید نگریسته و می‌گوید که برای رسیدن به صلح باید امتیازدهی به مخالفان مسلح پایان یابد و عاملان حملات خونین دستگیر و مجازات شوند.
گفتنی است نشست “پروسه کابل” برای یک روز در شهر کابل برگزار شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا