آخرین اخبارپاکستانجهانسیاست

زمان برگزاری انتخابات پاکستان مشخص شد

خبرگزاری دید: پس از ماه‌ها ابهام سرانجام زمان برگزاری انتخابات سراسری پاکستان از سوی کمیسیون انتخابات این کشور مشخص شد.

رسانه‌های پاکستانی امروز پنج‌شنبه (۱۱ عقرب) گزارش داده‌اند که کمیسیون انتخابات این کشور پس از ماه‌ها ابهام اعلام کرد که انتخابات سراسری آن کشور در ۱۱ فبروری سال آینده‌ میلادی برگزار خواهد شد.

براساس گزارش روزنامه دان، کمیسیون انتخابات پاکستان امروز زمان دقیق برگزاری انتخابات سراسری را در جریان یک جلسه، به دادگاه عالی آن کشور اعلام کرد.

زمان برگزاری این انتخابات در حالی اعلام شده که دادگاه عالی پاکستان رسیدگی به مجموعه‌ دادخواست‌ها در مورد برگزاری انتخابات ظرف ۹۰ روز پس از انحلال شورای ملی و مجالس قانون‌گذاری ایالتی را از سر گرفته است.

در جریان جلسه‌ استماعیه‌ای که برای رسیدگی به این دادخواست‌ها امروز در دادگاه عالی پاکستان برگزار شد، زمان برگزاری انتخابات از سوی کمیسیون انتخابات آن کشور اعلام شد.

ساجیل سواتی مشاور کمیسیون انتخابات پاکستان گفته است که قرعه‌کشی برای تعیین حوزه‌های انتخاباتی تا ۲۹ جنوری سال ۲۰۲۴ تکمیل خواهد شد و راه را برای برگزاری انتخابات هموار می‌کند.

بر اساس قانون اساسی پاکستان، کمیسیون انتخابات پاکستان پس از انحلال شورای ملی آن کشور باید در خلال ۹۰ روز و تا هفتم ماه جاری میلادی انتخابات سراسری را در آن کشور برگزار می‌کرد.

اما کمیسیون انتخابات پاکستان استدلال کرده است که به‌دلیل نیاز به تعیین حوزه‌های انتخاباتی جدید، امکان برگزاری انتخابات آن کشور در سال جاری میلادی وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا