آخرین اخباراجتماعافغانستانامنیت و حوادث

سفارت افغانستان در ایتالیا: تاکنون هویت ۳۲ شهروند غرق شده افغانستان شناسایی شده است

خبرگزاری دید: سفارت افغانستان در ایتالیا می‌گوید که تاکنون از میان غرق شدگان قایق پناهجویان در سواحل ایتالیا، هویت ۳۲ شهروند افغانستان مشخص شده است.

سفارت افغانستان در ایتالیا روز شنبه(۱۳ حوت) با نشر خبرنامه‌ای در پیوند به غرق شدن شهروندان کشور در سواحل ایتالیا، گفته که احتمالاً این قایق ۱۸۰ سرنشین داشته است.

اعلامیه افزوده که تاکنون جسد ۶۷ پناهجوی غرق شده پیدا شده و هویت اجساد ۳۲ شهروند افغانستان توسط بازماندگان خانواده‌های قربانیان شناسایی و تثبیت شده‌ است.

سفارت افغانستان در روم گفته است که «تقریباً» تمام بازماندگان قربانیان به مقام‌های ایتالیایی اجازه‌ دفن اجساد را در قبرستان شهر «کروتون» و سایر قبرستان‌های نزدیک این شهر داده‌اند.

همزمان با این، در اعلامیه‌ این سفارت آمده است که پنج شهروند افغانستان برای درمان به شفاخانه شهر «کروتون» منتقل شده و ۷۲ شهروند دیگر افغانستان در مرکز مهاجرت این شهر جابجا شده‌اند.

از سویی هم، خالد احمد ذکریا سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در ایتالیا در دیدار با مقام‌های مسئول آن کشور، بر تسریع تحقیقات و روند واگذاری و انتقال عاجل اجساد قربانیان به خانواده‌های‌شان تأکید کرده است.

کشتی حامل پناه‌جویان از افغانستان، پاکستان و ایران صبح روز هفتم حوت در پی برخورد با یک صخره در «کالابریای» ایتالیا غرق شد. این حادثه که از آن به‌عنوان یک «تراژدی» نیز یاد شده، به سرخط رسانه‌های جهان تبدیل شد.

چند روز پس از وقوع این حادثه، طا-لبان اعلام کردند که براساس اطلاعات رسیده، حدود ۸۰ شهروند افغانستان در این حادثه جان باخته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا