آخرین اخباراجتماعافغانستانزنانگزارش

سهم زنان از ادارات دولتی غور ۱۱ درصد است

بر اساس تعهدات حکومت با مردم و جامعه جهانی، حضور و مشارکت زنان در اداره‌های خدمات ملکی باید افزایش یابد، اما حضور بانوان در ادارات ولایت غور به ۱۱ فیصد می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری دید، امرالله حمیدی رییس کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی غور می‌گوید: حضور خانم‌ها بیشتر در ادارات معارف و ریاست شفاخانه ولایتی است و این رقم به ۱۱ فیصد می‌رسد.

به بیان آقای حمیدی، در ۲۵ اداره غور و ۸ ولسوالی این ولایت، هیچ زن کار نمی‌کند.

در همین حال، برخی از اعضای شورای ولایتی غور حضور زنان را در ادارات این ولایت بسیار اندک خوانده و از این ناحیه ابراز نگرانی می‌کنند.

عبدالحمید ناطقی نماینده مردم در شورای ولایتی غور می‌گوید: حضور زنان در ادارات دولتی در سطح کشور به شمول ولایت غور کمرنگ و بسیار اندک است.

به بیان آقای ناطقی، یگانه دلیل کمرنگ بودن حضور زنان در ادارات دولتی این ولایت، سنتی بودن جامعه است.

این نماینده مردم در شورای ولایتی غور از عدم حضور زنان در ادارات دولتی ابراز نگرانی نموده و ابراز کرد که تنها در مرکز این ولایت به تعداد اندکی زنان در ادارات حضور دارند که با این کار خانم‌ها از تصمیم گیری در حکومت محروم می‌شوند.

وی، از مردم و نهادهای دولتی می‌خواهد تا زمینه را برای حضور  زنان در ادارات دولتی مساعد بسازند.

همچنان کلثوم رضایی یکی دیگر از نماینده‌های مردم در شورای ولایتی غور نیز از عدم حضور زنان در ادارات دولتی ابراز نگرانی نموده و می‌گوید که حضور زنان در ادارات دولتی، مؤسسات و دیگر نهادها کمرنگ شده است.

وی ابراز امیدواری می‌کند که روند استخدام زنان در این ولایت بهتر شود تا آنان با حضور شان در ادارات دولتی مشکلات شان را رفع نمایند.

از سویی هم، حبیب‌الله رادمنش معاون والی غور می‌گوید: دولت متعهد است که ۳۰ فیصد زنان در ادارات دولتی نقش داشته باشند و ادارات محلی به این تعهد پایبند است.

 رادمنش افزود، با وجود برخی مشکلات ولی ما برای استخدام زنان تلاش می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا