آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثسیاستگزارش

سونامی حملات تروریستی؛ انفجارهای همزمان در کابل، بلخ، ننگرهار و کندز

خبرگزاری دید: گزارش‌ها از ولایات بلخ، کندز، ننگرهار و شهر کابل حاکی از وقوع انفجارهای خونین است که در اثر آن ده‌ها تن کشته شده و ده‌ها تن دیگر زخم برداشت.

روز پنجشنبه (۱ثور) همزمان با مرکز، نمازگزاران شیعه در مزارشریف، رنجر طا-لبان در ننگرهار و موتر حامل چند کارمند در کندز هدف انفجار قرار گرفته است.
در انفجاری که در ناحیه پنجم شهر کابل رخ داد، دست کم دو کودک زخم برداشتند. مسئولان وزارت داخله طا-لبان اعلام کردند که انفجار ناشی از ماین جاسازی شده در کنار جاده بوده است.
در همین حال، از ننگرهار گزارش شده که رنجر طا-لبان در این ولایت هدف انفجار قرار گرفته و دست کم چهار عضو طا-لبان در این رویداد کشته شده‌اند.
جزئیات بیشتری از این انفجار در دست نیست.
منابع محلی در ولایت کندز نیز از وقوع یک انفجار در این ولایت خبر می‌دهند. گفته شده که این انفجار حوالی ساعت ۱۲:۴۰ چاشت امروز در مربوطات منطقه «سر دوره» مرکز کندز رخ داده است.
در این انفجار یک موتر حامل کارمندان میدان هوایی کندز هدف قرار گرفته است. بر بنیاد گزارش‌ها، در این انفجار ۳ تن کشته و ۱۱ تن زخمی شده است.
مطیع‌الله روحانی رییس اطلاعات و فرهنگ کندز وقوع این انفجار را تأیید کرده اما جزئیات ارائه نداده است.
چاشت امروز یک انفجار در یک مسجد شیعیان در شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ نیز رخ داده است.
مقامات محلی طا-لبان در بلخ وقوع انفجار را تایید کرده‌اند.
گفته می‌شود که انفجار در مسجد سه دکان مربوط به شیعیان رخ داده و دست کم ۱۸ کشته و ۳۰ زخمی برجای گذاشته است.
پیشتر مسئولان صحی در شفاخانه حوزوی ابوعلی سینای بلخی انتقال ۵ جسد و ۶۵ زخمی را به این شفاخانه تایید کرده بودند.
این در حالی است که روز سه شنبه غرب شهر کابل شاهد انفجارهای پیهم و خونین بود که در اثر آن دست کم ۲۶ تن کشته و ده‌ها تن زخمی شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا