اسلایدشوافغانستان

سیاف: انتحار خلاف دستورات دین و مرام جهاد است

شورای حراست و ثبات افغانستان، از سالروز پیروزی مجاهدین در کابل تجلیل به عمل آورد.
به گزارش خبرگزاری دید، این مراسم که با حضورداشت شخصیت‌های سیاسی و جهادی، نمایندگان مردم، فعالان جامعه مدنی و سایر اقشار جامعه در تالار لویه جرگه برگزار شده بود، سخنرانان به بحث در مورد ابعاد مختلف پیروزی مجاهدین پرداختند.
در آغاز مراسم عمر داوودزی، عضو شورای حراست و ثبات، طی سخنانی در مورد هشت ثور و اهمیت این پیروزی در تاریخ معاصر افغانستان، تاکید کرد که دستاوردهای این روز هیچگاه نباید به دست فراموشی سپرده شود.
محمدیونس قانونی، معاون شورای حراست و ثبات نیز ضمن اعلام تبریکی این پیروزی به تمام ملت افغانستان، اعلام کرد که هشت ثور برگ زرینی است که در تاریخ افغانستان همیشه ماندگار است.
وی افزود: این پیروزی با خون میلیون‌ها افغان و آواره‌گی صدها هزار نفر به دست آمد و نباید از این موضوع غافل شد.
سخنران اخیر این مراسم عبدالرب رسول سیاف، یکی از رهبران جهادی بود.
آقای سیاف طی صحبت‌های که داشت، پیروزی هشت ثور را سند افتخار تمام افغانستان دانست.
وی از اقدامات که طالبان به نام جهاد و اسلام انجام می‌دهند و دست به انتحار و انفجار می‌زنند، انتقاد کرده و آن را خلاف دستورات اسلامی دانست.
آقای سیاف همچنین از کشورهای همسایه خواست که دست از دخالت در امور افغانستان بردارند.
وی ضمن اشاره به مداخلات برخی از کشورهای همسایه و از جمله روسیه، تاکید کرد: سعی نکنید دوباره تاریخ را تکرار کنید و درس دیگری همانند هشت ثور را از مردم افغانستان بگیرید.
این رهبر جهادی همچنین از پیوستن آقای حکمتیار به پروسه صلح به گرمی استقبال کرد و آن را یک گام نیکو در جهت تامین صلح در کشور خواند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا