آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

شورای امنیت ملی؛ پیشنهاد امارات تایید شد/ زندانیان حزب اسلامی رها می‌شوند


نشست شورای امنیت ملی شامگاه روز گذشته به ریاست محمد اشرف غنی رییس حکومت وحدت ملی در ارگ برگزار شد.
در این نشست ضمن محکوم کردن حمله بالای نشست علما در کابل، پیشنهاد امارات متحده عربی مبنی بر اعزام نیروهای ویژه آن کشور در چارچوب ناتو برای مشوره دهی و آموزش نیروهای داخلی تایید شد و همچنان فیصله شد که ۲۶۹ زندانی حزب اسلامی رها گردد.
به گزارش خبرگزاری دید، نشست شورای امنیت ملی که به ریاست محمد اشرف غنی برگزار شده بود فیصله کرد:« شورای امنیت ملی جدول رهایی ۲۶۹ تن محبوسین حزب اسلامی را که از جانب ارگان‌های ذیربط مورد بررسی همه‌جانبه قرار گرفته مورد بحث قرار داده و در مطابقت با موافقت‌نامه صلح در قسمت رهایی آن‌ها فیصله لازم به عمل آمد.»
در این نشت همچنان در مورد حق نظارت دوامدار کمیسیون مستقل حقوق بشر از بازداشت‌گاه‌ها بحث شد.
درین جلسه تفاهم‌نامه هماهنگی و همکاری میان دفتر شورای امنیت ملی و کمیسیون مستقل حقوق بشر در مورد نظارت دوام‌دار از محبس و توقیف‌خانه پروان مبتنی بر قانون اساسی، قانون تشکیل، وظایف و صلاحیت‌های کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان و با توجه به تعهدات بین‌المللی کشور مورد تصویب قرار گرفت.
پیش از این نیز رهایی زندانیان وابسته به گلبدین حکمتیار از سوی حکومت، واکنش‌های زیادی را در پی داشته و در مواردی گفته شده که افراد رها شده حزب اسلامی شاخه حکمتیار، در حملات تروریستی دست داشته‌اند.
آخرین مورد آن حمله در قندهار بود که برخی مقامات پولیس آن ولایت مدعی شدند، در آن حمله یکی از افراد رها شده حزب اسلامی دست داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا