آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهخبر های مهم

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان : ذخایر ارزی افغانستان، متعلق به مردم کشوراست نه فربه کردن یک گروه افراطی

خبرگزاری دید: شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان باورمند است که ذخایر ارزی افغانستان، متعلق به مردم کشور و باید مرحم زخم‌های مردم افغانستان باشد، نه فربه کردن یک گروه افراطی با رویکرد تروریستی.

اخبار افغانستان | خبرگزاری دید | شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان : ذخایر ارزی افغانستان، متعلق به مردم کشوراست نه فربه کردن یک گروه افراطی


شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان امروز(۱۶ دلو) در پیوند به نحوۀ فعالیت صندوق امانی و سرنوشت ذخایر ارزی افغانستان بیانیه ای صادر کرد و گفت: این شورای باورمند است که ذخایر ارزی افغانستان، متعلق به مردم کشور است و باید مرحم زخم‌های مردم افغانستان باشد، نه فربه کردن یک گروه افراطی با رویکرد تروریستی.
شورای مقاومت ملی برای نجات گفته است: “از سوی دیگر، ایجاد صندوق امانی برای افغانستان به هدف تقویت ثبات پولی و مالی، مبارزه با بحران اقتصادی و بهبود وضعیت انسانی در افغانستان صورت گرفته است ولی از آنجائیکه این نهاد صبغه قانونی و حقوقی ندارد و شماری از اعضای این نهاد متهم به سو استفاده از موقف‌های صلاح دیده شده اند، نگرانی‌های جدی در قسمت نحوه فعالیت و سو استفاده‌ از ذخایر ارزی افغانستان وجود دارد”.
در این بیانیه آمده است: اعضای این نهاد با کدام میکانیزم و توسط چی کسانی برگزیده شده تا در مورد ذخایر ارزی افغانستان تصمیم بگیرند؟
شورای مقاومت ملی برای نجات می گوید: گزارش‌های متعدد از جمله اظهارات برایان مست، عضو کنگره امریکا در نشستی در ماه گذشته، بر جعلی بودن اسناد تحصیلی یکی از اعضای این نهاد تاکید دارد. چگونه می‌تواند اشخاصی با چنین اوصافی، امین و دلسوز به مردم افغانستان باشد؟
در بیانیه گفته شده است: مصرف ذخایر ارزی به مقاصد پرداخت هزینه‌های برق و چاپ پاسپورت و مواردی ازین دست از بنیاد خلاف قانون بانک‌داری بوده و زمینۀ فربه شدن گروه طا-لبان را فراهم می‌کند.
شورای مقاومت ملی برای نجات می گوید: بر اساس قانونِ بانک مرکزی، این نهاد به لحاظ سیاسی باید مستقل باشد. اما درحال حاضر، این بانک بوسیله یک طالبِ تحت تحریم سازمان ملل به جرم فعالیت‌های دهشت افگنی، رهبری می‌شود، با این حال چگونه می‌توان انتظار داشت، از این ذخایر سو استفاده صورت نگیرد؟
شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان تأکید می‌دارد؛ ذخایر ارزی متعلق به مردم افغانستان است و سلطه‌ی جابرانه طا-لبان فاقد مشروعیت و نمایندگی از مردم افغانستان است و تا زمان ایجاد دولت مشروع قانونی برخواسته از اراده جمعی مردم افغانستان، هیچ جریان و گروهی اهلیت و صلاحیت تصمیم‌گیری در مورد ذخایر ارزی افغانستان را ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا