آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانخبر های مهممنطقه

شورای مقاومت ملی: عداوت آشکار و نفرت کور طا-لبان؛ دشمن تمام ارزش‌های فرهنگی و تاریخی مردم افغانستان است

خبرگزاری دید:  شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در پیام سال نو خود به مردم کشور می گوید: انحصار طلبی و خود کامگی طا-لبان مرز نمی‌پذیرد، بنا برهمین با عداوت آشکار و نفرت کور در صدد از بین بردن تمام ارزش‌های فرهنگی و تاریخی مردم افغانستان هستند. مخالفت و ممانعت تجلیل از جشن باستانی نوروز و آغاز فصل بهار و حیات مجدد طبیعت و فارسی‌ستیزی طا-لبان نمونه‌هایی هستند که عمق دشمنی آنها را با مؤلفه فرهنگ و زبان و فردادهای اجتماعی نشان می‌دهد.

شورای مقاومت ملی: عداوت آشکار و نفرت کور طا-لبان دشمن تمام ارزش‌های فرهنگی و تاریخی مردم افغانستان است

متن پیام

شورای مقاومت ملی  فرا رسیدن جشن جهانی نوروز و آغاز سال جدید ۱۴۰۳ هجری خورشیدی را به مردم شریف افغانستان، بویژه خانواده‌های شهدا و همه ملت‌های حوزه تمدنی نوروز، مبارک‌باد می‌گوید.

نوروز شگفتی خلقت و نماد احیای طبیعت است، مقارن شدن بهار طبیعت با بهار معنویت ویژه‌گی بخصوصی به نوروز امسال می‌بخشد، امید است نسیم خوشِ ماه مبارک رمضان دل‌ها را طراوت و زلال بخشیده و بهار طبیعت هرچه بیشتر کوردلان نوروز ستیز را به شگفتی‌های  خلقت ایزد متعال و نشانه‌های عظیم نهفته در تجدید طبیعت رهنمون گردد، تا باشد دست از جحود و جهالت در برابر آیات ایزد متعال بردارند و مردم فرصتی داشته باشند تا خوشی و امید را به این مناسبت به خانواده‌های شان هدیه کنند.

بیشتر از دو سال است که افغانستان در نتیجۀ خیانت آشکار تیم حاکم وقت و معامله طرف‌های معلوم‌الحال در نظام بین‌الملل و قدرت‌های منطقه‌ای با یک گروه خشونت پیشه و با عملکرد تروریستی، تسلیم یک گروه ظالم، خودکامه و مستبد گردیده است.

در نتیجۀ این معامله ظالمانه تنها حق تعیین سرنوشت سیاسی از مردم افغانستان سلب نگردیده که مصئونیت حیاتی آن‌ها نیز در سرزمین خود شان توسط سربازان نیابتی بازی‌های سیاه نظام بین‌الملل و قدرت‌های منطقه‌ای و شبکه‌های تروریستی زرع شده در کشور در معرض نابودی قرار گرفته است.

فروپاشی اقتصادی و بالا رفتن  نسبت فقر و بی‌کاری به‌صورت فاجعه‌بار و وابسته شدن هرچه بیشتر  معیشت مردم به کمک‌های بین‌المللی و وضع مالیات کمر شکن بر مردم به بهانه‌های واهی، ارمغان سیاه معامله تسلیم‌دهی کشور به یک گروه خشونت‌پیشه و غیر مسئوول است که هزینه آن‌را مردم افغانستان می‌پردازند.

تسلط ظالمانه سربازان نیابتی اطراف توافقنامه ننگین دوحه، تنها باعث لغو مردم‌سالاری و فروپاشی اقتصاد کشور نگردیده بلکه طا-لبان با کشتار، سرکوب، شکنجه و زندان و اعمال سیاست‌های اپارتاید جنسیتی، فرهنگی، نژادی، هویتی و مذهبی مرتکب جرائم ضد بشری گردیده و صدمات جبران ناپذیری به وحدت ملی و کیان دولت ملی بویژه نظام آموزش و آموزش عالی که تبعات آن فوق‌العاده فاجعه بار است، رسانده است‌.

از همین ناحیه است که نوروز به عنوان پدیدۀ تمدنی و هویتی و سنت کهن‌سال مردم افغانستان وملت‌های منطقه و یکی از عوامل پیوند دهنده هویت مشترک مردم افغانستان و جشنی که با هیچ آیینی پیوند و تعارض ندارد، در معرض دشمنی طا-لبان قرار گرفته و تجلیل از آن با شلاق و زندان و شکنجه و شیطنت و تکفیر مواجه گردیده است.

انحصار طلبی و خود کامگی طا-لبان مرز نمی‌پذیرد، بنابر همین با عداوت آشکار و نفرت کور در صدد از بین بردن

تمام ارزش‌های فرهنگی و تاریخی مردم افغانستان هستند. مخالفت و ممانعت تجلیل از جشن باستانی نوروز و آغاز فصل بهار و حیات مجدد طبیعت و فارسی‌ستیزی طا-لبان نمونه‌هایی هستند که عمق دشمنی آنها را با مؤلفه فرهنگ و زبان و فردادهای اجتماعی نشان می‌دهد.

با درک مسئولانه از عمق فاجعه در کشور، شورای مقاومت ملی در سال گذشته، طرح جامعی را به عنوان  طرح  نجات کشور از بحران و نقشه راه اعاده حاکمیت برخاسته از اراده مردم ارائه کرد، اما متاسفانه نتنها پاسخی از جانب طالبان دریافت نکرد که به دلیل اعتماد به نفس بیشتر طا-لبان در نتیجۀ رویکرد خاضعانه طرف‌های تحمیل کنندۀ توافقنامه دوحه، بر حجم  و شدت خشونت حاکمیتی خویش افزوده است.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در سال جدید ضمن آرزوی صلح و عبور از بن‌بست فعلی و اعادۀ حاکمیت نابع از اراده مردم، متعهد  است تمام اقدامات لازم را برای اعاده نظام سیاسی برخاسته از اراده مردم و حاکمیت قانون  انجام دهد و انشاءالله که  در سال جدید هجری خورشیدی با برنامه‌های جدید و گسترده‌یی که شورا روی‌دست می‌گیرد، شاهد پایان آلام و مصیبت‌های مردم، برپایی صلح واقعی  و اعادۀ حاکمیت  بر خاسته از اراده جمعی مردم افغانستان و شکوفایی اقتصادی باشیم.

پایان پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا