آخرین اخباراجتماعزنان

شکایت شماری از زنان و جوانان از ریاست کار و امور اجتماعی فاریاب

شماری از زنان و جوانان که از پروژه انکشاف مهارت‌های ریاست کار و امور اجتماعی، شهدا و معلولین فاریاب فارغ شده‌اند، در برابر دفتر والی تجمع کرده و از این ریاست شکایت کردند.
آنان می‌گویند که برای آموزش این برنامه از فاصله‌های دور با هزینه زیاد، ۶ ماه زمان صرف کردند تا شغل بیاموزند و لوازم که دولت وعده‌اش را داده بود، با آن کار مستقل راه‌اندازی کنند؛ اما وسایلی که دریافت کرده‌اند، نه کارآمد است و نه ارزش دارد.
پروین که حرفه موره‌دوزی را فرا گرفته است، گفت: در آغاز پروژه وعده سپردند که در ختم دوره آموزش، علاوه بر لوازم کار، مواد و کرایه راه نیز داده می‌شود، تا کار مستقل کنید و از مفاد آن معیشت خود و خانواده‌ای تان را تامین کنید؛ اما امروز فقط یک عدد کروشنل، ۲۰۰ گرم موره و یک کارگاه دادند که بیش از دو صد افغانی ارزش ندارد.
رحیمه یکی دیگر از این زنان گفت که در مدت ۶ ماه ضمن بازماندن از کارهای خانه، بیشتر از ۳۰۰۰ هزار افغانی صرف کرایه رفت و آمد کردم، ولی لوازم که برای من دادند حدود صد افغانی ارزش دارد.
احمد صابر، فارغ دیگری این برنامه که در بخش فلزکاری آموزش دیده است، گفت که قرار بود امروز برایش وسایل فلزکاری داده شود؛ اما برعکس لوازم بوت و کهنه‌دوزی دادند.
آنان هشدار دادند، در صورت که والی به شکایت شان گوش ندهد و حقوق شان را از مسوولین ریاست کار و امور اجتماعی نگیرد، هر روز در مقابل ولایت تجمع می‌کنند.
کریمه بیهقی، رییس کار و امور اجتماعی فاریاب گفت که امروز ۱۵۰ تن از زنان و جوانان، پس از آموزش حرفه‌های ترمیم موتر، ترمیم مبایل، گلدوزی، موره‌دوزی و کلچه‌پذی از پروژه انکشاف مهارت‌ها، سند فراغت و تصدیق‌نامه دریافت کردند و برای شان لوازم و موادی که از جانب وزارت کار و امور اجتماعی در نظر گرفته شده بود، توزیع شد.
وی افزود: آنچه که برای فارغین آموزش فنی و حرفوی توزیع کرده‌اند، نظر به امکانات و بودجه وزارت، توسط کمیسیون موظف تهیه شده که رهبری ولایت و نهادهای ذیربط در جریان می‌باشند.
سید انور سادات، والی فاریاب گفت که شکایت شماری از زنان و جوانان را که از ریاست کار و امور اجتماعی دارند، دریافت کرده و به نهادهای مربوط هدایت داده تا چگونگی موضوع را از نزدیک پیگیری کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا