آخرین اخبارافغانستان

صلاح‌الدین ربانی به امریکا سفر کرد

صلاح‌الدین ربانی سرپرست وزارت امور خارجه در راس یک هیات بلند پایه حکومتی، پس از ظهر امروز(یک‌شنبه) برای اشتراک در نشست کشورهای ائتلاف ضد داعش به ایالات متحده امریکا سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری دید، آقای ربانی که در نشست خبری در برابر رسانه‌ها حضور یافته بود، تاکید کرد که در این سفرش، تلاش می‌نماید تا همکاری‌های، کشورهای ائتلاف ضد داعش را در خصوص نابودی پایگاه‌های هراس‌افگنان به بیرون از مرزهای افغانستان، تحت فشار قرار دادن اسلام آباد در امر مبارزه با هراس افگنی را نسبت به افغانستان، جلب نماید.

سرپرست وزارت امور خارجه در این نشست خبری افزود، تا زمانی که پایگاه‌های هراس‌افگنان در بیرون از کشور، فعال باشد، مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه و افغانستان، کار دشوار خواهد بود.

آقای ربانی در خصوص نشست سه‌جانبه در لندن و نشست تازه‌ای میان کابل – مسکو در روسیه، اشاره کرد، که روسیه گروه طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد و تماس این کشور با طالبان به هدف تشویق این گروه به میز گفت‌وگوهای صلح است.

وی در خصوص نتیجه نشست سه‌جانبه در لندن، ابراز امیدواری کرد که اسلام آباد به تعهدات خود عمل کرده و گام‌های عملی را با حکومت افغانستان در امر مبارزه با هراس‌افگنی، بردارد.

سرپرست وزارت امور خارجه که در آخرین نشست خبری‌اش در پایان سال جاری خورشیدی، صحبت می‌کرد، سال ۱۳۹۵ خورشیدی را سال پردست آورد برای وزارت امور خارجه عنوان کرد.

به گفته آقای ربانی، افتتاح پروژه بزرگ کاسایک هزار، پروژه تاپی، امضای تفاهم‌نامه ترانزیتی چابهار، افتتاح خط آهن آسیا و امضای تفاهم‌نامه احداث کمربند مشترک اقتصادی راه ابریشم، شش دست آورد، بزرگ وزارت امور خارجه در سال ۱۳۹۵ خورشیدی بوده است.

بر بنیاد گزارش‌های وزارت امورخارجه، حکومت افغانستان در سال ۱۳۹۶ خورشیدی، دو نشست مهم را در پیش رو خواهد داشت؛ نشست هایی چون برگزاری نشست ریکای هفتم به میزبانی ترکمنستان و برگزاری هفتمین نشست، نشست وزرای خارجه استانبول به میزبانی آذربایجان از نشست های مهمی‌اند که برای حکومت افغانستان سرنوشت ساز خوانده می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا