اسلایدشوافغانستان

طالبان از مراسم عروسی نیز باج می‌گیرند


فرمانده پولیس بلخ می‌گوید که طالبان در روستاهای دورافتاده ولایت بلخ، زندگی دشواری را برای مردم تحمیل کرده و حتی از برگزاری مراسم عروسی نیز باج می‌گیرند.
به گزارش خبرگزاری دید، سید کمال سادات، فرمانده پولیس بلخ می‌گوید: طالبان در نبردهای یک‌ماه اخیر شکست سنگینی را متحمل شده و جرئت رویارویی با نیروهای امنیتی را نداشته و به صورت دزدانه اقدام به اخاذی از مردم می‌کنند.
وی افزود: افراد طالبان از مدارس دینی بعنوان محل اقامت استفاده نموده و در روستاهای دورافتاده از مردم به نام«عشر» و «زکات» پول جمع‌آوری کرده و نان و اعاشه خود را به زور از مردم جمع می‌کنند.
وی گفت: طالبان حتی در زمان برگزاری مراسم عروسی نیز از خانواده دختر به زور پول می‌گیرند. آقای سادات افزود: دو روز قبل در ولسوالی کلدار این ولایت یکی از قریه‌داران و متنفذین محلی که می‌خواست از مردم دفاع کند، توسط طالبان کشته شده است .
فرمانده پولیس بلخ در ادامه گفت: در تمامی مناطقی که از تصرف هراس‌افکنان خارج می‌شود، مردم از این‌که از زیر سلطه و ستم آنان خارج می‌شوند، ابراز خرسندی و راحتی می‌نمایند.
با این حال، مسئولان ملکی و نظامی بلخ بارها همکاری مردم را در سرکوب هراس‌افکنان موثر دانسته و از مردم خواسته‌اند تا هرگونه فعالیت مشکوک را با پولیس شریک سازند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا