آخرین اخبارافغانستان

طالبان ۷ تن از نیروهای امنیتی را در فاریاب اسیر گرفت

مسوولان محلی و منابع امنیتی در فاریاب می‌گویند که ۷ تن از نیروهای خیزش مردمی در ولسوالی پشتونکوت این ولایت اسیر طالبان شد و ۲ روستا نیز سقوط کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالرحیم اوزبیک اوغلی، سرپرست ولسوالی پشتونکوت فاریاب با تایید این خبر به خبرگزاری دید می‌گوید که نبرد میان نیروهای خیزش مردمی با طالبان از سه روز بدین‌سو در این ولسوالی جریان دارد.
سرپرست ولسوالی پشتونکوت فاریاب می‌افزاید که هفت نیروی خیزش مردمی اسیر طالبان شده و روستاهای بوتوجان و اودک نیز به دست طالبان سقوط کرده‌است.
وی می‌افزاید که درگیری هم‌اکنون نیز میان نیروهای خیزش مردمی با طالبان در روستاهای پرخشت، آقم و قپقان‌دره این ولسوالی ادامه دارد.
از سوی هم، سرپرست ولسوالی پشتونکوت فاریاب می‌گوید که در نتیجه درگیری‌ها یک طالب کشته و۴ تن دیگرشان زخم برداشته‌اند.
مسوولان محلی در ولسوالی پشتونکوت فاریاب کشته‌شدن یک نیروی خیزش مردمی را در روستای«حودک» این ولسوالی تایید کردند.
طبق یک خبر دیگر، یک پاسگاه امنیتی در ولسوالی قیصار فاریاب به دست طالبان سقوط کرد و۵ نیروی امنیتی کشته شدند.
یک مسوول امنیتی در فاریاب که نخواست نامش گرفته شود به خبرگزاری دید می‌گوید که طالبان حملات‌شان را بالای چندین پاسگاه امنیتی در روستای«چهلگزی» ولسوالی قیصار آغاز کردند که در نتیجه درگیری‌ها یک پاسگاه امنیتی به دست طالبان سقوط کرد و ۵ تن از نیروهای امنیتی نیز کشته شده‌اند.
این منبع امنیتی می‌افزاید که در نتیجه درگیری‌ها، به طالبان نیز تلفات وارد شده، اما تاحال ارقام دقیق کشته‌ها و زخمی‌شده‌های طالبان در دست نیست.
طالبان تاحال در پیوند به کشته و زخمی‌شدن افراد شان در ولسوالی‌های پشتونکوت و قیصار به رسانه‌ها چیزی نگفته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا