آخرین اخباراسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعهخبر های مهمزنان

طا-لبان: افغانستان ، مرکز تجارت بین المللی و شاه‌راه تجارت منطقه‌یی خواهد شد

خبرگزاری دید: سرپرست وزارت صنعت و تجارت حکومت سرپرست امروز (۱۴ حوت) در مراسم افتتاح  نمایشگاه سه‌روزه‌ی ترکمن_افغان، در ترکمنستان گفته است: سکتور تجارت افغانستان با اشتراک در این گونه نشست‌های تجاری و نمایشگاه‌های بین‌المللی، در تلاش تبدیل‌شدن افغانستان به مرکز تجارت بین‌المللی و چهارراه تجارت منطقه‌یی است.

به نقل از سلام وطندار؛ نمایشگاه ۳ روزه‌ی ترکمن_افغان، امروز (دوشنبه، ۱۴ حوت) با حضور نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت حکومت سرپرست ، سفیران کشورهای منطقه و جهان به ‌شمول بیش از ۳۰۰ تن از بازرگانان افغانستان در شهر عشق‌آباد، پایتخت ترکمنستان، گشایش یافت.

 نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت حکومت سرپرست ، در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفته است: “جای خوش‌حالی است که امروز شاهد افتتاح و برگزاری نمایشگاه ترکمن_افغان هستیم؛ این برنامه‌ها در آینده‌ ادامه پیدا کرده و باعث نزدیکی دو کشور، گسترش روابط تجاری دو ملت و افزایش تجارت و نزدیکی سکتور خصوصی دو کشور خواهد ‌شد.”

همچنین آخوندزاده عبدالسلام جواد، سخن‌گوی وزارت صنعت و تجارت، می‌گوید؛ در این نمایش‌گاه، ۷۵ غرفه به افغانستان اختصاص داده شده و قرار است در این غرفه‌ها، محصولات و تولیدات ۱۸ سکتور به نمایش گذاشته شود. همچنین ۱۵ شرکت متعلق به بازرگانان زن کشورمان نیز قرار است محصولات خود را از ۱۸ بخش در این نمایشگاه به نمایش بگذارند.

به گفته‌ی سخن‌گوی وزارت صنعت و تجارت، قالین، زعفران، سنگ‌های گران‌بها و نیمه‌ گران‌بها، میوه‌های خشک و تازه، محصولات کشاورزی و صنایع دستی زنان، از مهم‌ترین اقلام افغانستان است که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

با انکه در این نمایشگاه، از میان ۷۵ غرفه‌ی مربوط به افغانستان، ۱۵ غرفه‌ی آن به بازرگانان زن از کشورمان اختصاص یافته است؛ اما زنان تجارت‌پیشه همواره در کابل، می‌گویند که افزایش وضع محدودیت‌ها در برابر کار زنان، بازار آنان را بی‌رونق کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا