آخرین اخباراسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعهخبر های مهممنطقه

طا-لبان: افغانستان به استفاده از فرصت‌های ترانزیتی بندر ترکمنستان علاقه‌مند است

خبرگزاری دید: سرپرست وزارت تجارت طا-لبان در دیدار با رئیس شورای مردمی ترکمنستان افغانستان با ابراز علاقه‌مندی در استفاده از قابلیت‌های ترانزیتی بندر بین‌المللی ترکمن‌باشی ترکمنستان اعلام داشت. همچنین دو طرف روی موضوعات مربوط به ساختارهای سوخت و انرژی، تجارت، اقتصاد و سایر بخش‌های مهم همکاری‌های دو کشور رایزنی کردند.

سرپرست وزارت تجارت و صنعت حکومت سرپرست در دیدار با قربانقلی بردی محمداف رییس شورای مردمی ترکمنستان که در چارچوب نمایشگاه محصولات افغانستان در اتاق تجارت و صنایع آن کشور برگزار شد عنوان کرد: ترکمنستان تجربیات فراوانی در برگزاری رویدادهای بین‌المللی داشته و افغانستان نیز برای استفاده از این تجربیات و اجرای پروژه‌های مشترک علاقمندی دارد.

همچنین؛ قربانقلی بردی محمداف با اشاره به اهمیت پروژه‌های بزرگ در حوزه تجارت، اقتصاد، سوخت، انرژی و حمل و نقل، گفته است: خط لوله گاز ترکمنستان – افغانستان – پاکستان – هند (TAPI)  و انتقال برق ترکمنستان – افغانستان – پاکستان (TAP)  و خطوط راه‌آهن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در همین حال، همایش تجاری افغانستان-ترکمنستان و نمایشگاه محصولات تولیدکنندگان افغانستان در شهر عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان برگزار شد.

اتاق تجارت و صنایع عشق آباد خاطرنشان کرد؛ این نمایشگاه برای گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی دوجانبه بین افغانستان و ترکمنستان، افزایش مبادلات تجاری و توسعه همکاری‌های تجاری با شرکت‌های افغانستانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا