آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثجهانحقوق بشرخبر های مهممنطقه

حکمتیار: آمریکا به اشغالگری و شرارت خود پایان دهد

خبرگزاری دید: گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی در اظهاراتی تازه گفته است که هرچند با به قدرت رسیدن طا-لبان زمینه دولت مستقل و قدرتمند در افغانستان فراهم شده اما هنوز فضای افغانستان در اشغال آمریکا است. وی تأکید نموده است که آمریکا ضمن دست کشیدن از شرارت به حاکمیت ملی افغانستان و استقلال زمینی و هوایی احترام بگذارد.

روزنامه دیلي شهادت وابسته به حزب اسلامی افغانستان به نقل از حکمتیار آورده است که طا-لبان زمینه ایجاد دولت مستقل و قدرتمند را فراهم کرده اما فضای افغانستان همچنان در اشغال آمریکاست.

وی هشدار داده است که اگر آمریکا به این کار خود پایان ندهد«سفارت بسته و تمام آمریکایی ها از کشور اخراج شوند».

حکمتیار همچنین افزوده که «فضای هوایی کشور همچنان در تسلط‌ امریکاست و هواپیماهای بدون سرنشین این کشور به طور مداوم در فضای افغانستان پرواز می‌کند و حملات خودسرانه انجام می‌دهد.»

این اظهارات درحالی مطرح می شود که طی ماه های اخیر هواپیماهای بی سرنشین در آسمان ولایت های مختلف کشور دیده شده است که طا-لبان آن را نقض حریم هوایی آسمان افغانستان می داند.

حکمتیار همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود گفته که با خروج نیروهای خارجی از افغانستان مردم به برقراری نظام اسلامی  مورد علاقه خود، حکومت قوی با اراده مردم، کشوری مستقل و عاری از نفوذ بیگانگان امیدوار بودند.

حکمتیار می گوید که شرایط امروز افغانستان نشان می دهد که برای رسیدن به این امر موانع و تهدیداتی وجود دارد.

روزنامه دیلي شهادت درحالی این اظهارات را همراه با عکس حکمتیار و رهبران حکومت سرپرست  منتشر کرده که طی هفته های اخیر اختلافات بین طا-لبان و حزب اسلامی شدت گرفته بود. چنانچه که حبیب الرحمن حکمتیار ، پسر رهبر حزب اسلامی، انتقادهای تندی به حکومت سرپرست در پی این اختلافات وارد کرده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا