آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانحکومتخبر های مهمعلم و دانشمدیریت فرهنگیمطالب معلوماتی

طا-لبان: امتحانات کانکور ۱۴۰۳ از ۱۷ جوزا آغاز می‌شود

خبرگزاری دید: اداره ملی امتحانات حکومت سرپرست اعلام کرد قرار است امسال امتحان عمومی کانکور در کابل به روزهای اول و دوم سرطان برگزار شود. این اداره می گوید؛ امسال در مجموع ۷۵ هزار و ۵۰۰ داوطلب طبق برنامه پذیرش خواهند شد. پذیرش شدگان شامل ۵۶ هزار و ۷۸۷ نفر در دانشگاه‌های دولتی، ۱۰هزار و ۴۴۵ نفر در دانشکده‌های عصری، ۳ هزار و ۹۰۲ نفر در علوم دینی و ۴ هزار و ۳۳۵ نفر در موسسات فنی می‌شود.


عبدالباقی حقانی سرپرست اداره ملی امتحانات امروز پنجشنبه(۳ جوزا) در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که امتحانات کانکور از ۱۷ جوزا آغاز و در ۱۶ سرطان (ماه سوم و چهارم ۱۴۰۳) در ولایات به پایان می‌رسد.
او گفت که پرسش‌ها به زبان‌های انگلیسی و عربی به بانک پرسش‌ها اضافه شده است.
حقانی افزود: علاوه بر این، مدت زمان امتحان به بیش از چهار ساعت افزایش یافته است تا راحتی بیشتر فراهم شود. همچنین برای ۱۴۰۳، چندین اقدام اساسی از جمله توزیع فرم‌های کانکور، ثبت‌نام فارغ التحصیلان خارج از کشور، بررسی فنی سیستم‌ها و تهیه سرورهای جدید و تجهیزات لازم انجام شده است.
گفتنی است که سال گذشته، این اداره امتحان را در سراسر کشور با حدود ۱۷۰ هزار شرکت کننده برگزار کرد که از این تعداد نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر کامیاب شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا