آخرین اخباراسلایدشوافغانستانپاکستانتبصرهحقوق بشرسیاستصحتمنطقه

طا-لبان با منع عبور بیماران به پاکستان در پی قدرت‌نمایی است

خبرگزاری دید:طا-لبان می‌خواهد با بستن گذرگاه مرزی و محدود کردن عبور بیماران به پاکستان، نقش و قدرت خود را به عنوان یک گروه نیرومند و کنترل‌کننده مناطق مرزی به نمایش بگذارد با این هدف که به پاکستان اعلام کند نمی‌تواند هرطور که خواست با شهروندان افغانستان برخورد کند.

به نقل از رسانه‌ها، منابع محلی در قندهار اعلام کرده‌اند که گذرگاه مرزی چمن – اسپین بولدک در این ولایت به روی بیماران عازم پاکستان بسته شده است. منابع اعلام کرده‌اند که طا-لبان از سه روز پیش منطقه “مازل گلی” را که به عنوان راه ویژه برای عبور بیماران به پاکستان مورد استفاده قرار می‌گیرد، مسدود کرده‌اند.

ادعاهای طا-لبان نشان می‌دهد که آن‌ها این تصمیم را به دلیل برخورد نامناسب مرزبانان پاکستانی در این ناحیه به عمل آورده‌اند.

این موضوع ممکن است باعث مشکلات جدی برای افرادی شود که به درمان و خدمات صحی در پاکستان نیاز دارند و از این گذرگاه استفاده می‌کنند. احتمالاً با این اقدام، طا-لبان سعی دارد نقش و قدرت خود را در منطقه تأکید کند و پیامی به دولت پاکستان ارسال کند.

طا-لبان می‌خواهد با بستن گذرگاه مرزی و محدود کردن عبور بیماران به پاکستان، نقش و قدرت خود را به عنوان یک گروه نیرومند و کنترل‌کننده مناطق مرزی به نمایش بگذارد با این هدف که به پاکستان اعلام کند نمی‌تواند هرطور که خواست با شهروندان افغانستان برخورد کند.

همچنین با بستن گذرگاه مرزی، طا-لبان ممکن است سعی کند فشاری بر دولت پاکستان وارد کند و از آن‌ها بخواهد تا اقداماتی را در مورد رفتار مرزبانان خود اتخاذ کنند. این اقدام ممکن است جزئی از تلاش‌های طا-لبان برای تقویت نقش و تأثیر خود در منطقه باشد و به عنوان یک ابزار در دستیابی به اهداف سیاسی خود مورد استفاده قرار گیرد.

هرچند عملکرد طا-لبان در حکومت‌های گذشته و اتفاقاتی مانند برخورد با تجمعات و اعتراضات و ایجاد محدودیت‌هایی در زندگی عامه مردم، تصویری منفی از این گروه در اذهان عمومی باقی گذاشته اما با این حال، برخی اقدامات اخیر طالبان علی الظاهر نشانگر تلاش‌هایی است برای نشان دادن اهمیت عزت و شأن شهروندان افغانستان در نزد طا-لبان و محافظت از امنیت و سلامت این مردم در مقابل تهدیدهای مختلف.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا