آخرین اخباراسلایدشوافغانستانپاکستانحکومتخبر های مهمسفر

طا-لبان: تا ماه دیگر؛ مشکل ویزای تردد رانندگان به پاکستان حل می‌شود

خبرگزاری دید: به دنبال مشخص‌شدن پایان ماه روان میلادی به عنوان آخرین مهلت تردد موترهای بازرگانی و بیمارداران بدون ویزا، وزارت صنعت و تجارت، به همه رانندگان موترهای باربری افغانستان، اطمینان می‌دهد که تا ۲۲ روز دیگر برای همه‌ی آن‌ها ویزا تهیه می‌کند.

به نقل از سلام وطندار؛ آخوندزاده عبدالسلام جواد، سخن‌گوی وزارت صنعت و تجارت گفته است:  کار برای گرفتن ویزا به شش تا هفت هزار راننده موترهای باربری که به پاکستان رفت‎‌‌وآمد می‌کنند، جریان دارد. او می‌افزاید: “ما کوشش داریم تا به زودی این مشکل حل شود و رانندگان ما که از این گذرگاه عبور می‌کنند شش تا هفت هزار راننده است به طرف پاکستان، کار جریان دارد تا این‌ها ویزا بگیرند که دادستد ما قانونی باشد .”

مأموران پاکستانی، روز جمعه (۱۸حوت)، با نشر اطلاعیه‌هایی در گذرگاه مرزی تورخم، گفته‌اند که بیماران و رانندگان افغانستان از ۳۱ مارچ – ۱۲ حمل ، بدون ویزا اجازه‌ی ورود به پاکستان را ندارند.

در بخشی از اعلامیه آمده است: ” پس از ۳۱ مارچ ۲۰۲۴ همه‌ی رانندگان، بدون پاسپورت و ویزا نمی‌توانند از دروازه‌ی تورخم با پاکستان رفت‌و‌آمد کنند، در صورتی که مدت پاسپورت رانندگانی گذشته باشد اگر ویزا نیز داشته باشند اجازه‌ی ورود داده نمی‌شود.”

مسئولان در اتاق مشترک تجارت و صنایع افغانستان و پاکستان اما می‌گویند که حکومت دو کشور، در حال کار روی مکانیزم تسهیل‌کننده برای رفت‌وآمد موترهای باربری استند.

نقیب‌الله صافی، رییس اجرایی این اتاق گفته است: مقامات دو کشور در حال رایزنی برای ایجاد راه حل هستند که می تواند شامل صدور ویزا یا هم توافق شود. وی ابراز امیدواری کرده است که تا قبل از انسداد مرز این گفتگو نتیجه می دهد.

پیش از این نیز، پاکستان بارها در هر پنج گذرگاه مشترک با افغانستان، از رانندگان موترهای باربری افغانستان، خواستار ویزا و پاسپورت شده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا