آخرین اخبارافغانستانسیاست

طا-لبان: راپورهای یوناما حقیقت ندارد و باید بند شود

خبرگزاری دید: سخنگوی طا-لبان در واکنش به گزارش جدید یوناما در مورد وضعیت حقوق بشری در افغانستان گفته که این گونه گزارش‌ها کینه‌توزی است و باید متوقف شود.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طا-لبان امروز دوشنبه(٢٦ سرطان) در چند رشته توییت به ‏گزارش یوناما واکنش نشان داده و گفته که گزارش از آدرس ملل متحد نشر شده و در آن مایوسی، گلایه‌ها و شکایات ارایه شده است، حقیقت ندارد.

مجاهد: این گونه راپورها یا به اساس نقل قول آن عده از افراد تهیه می‌شود که از افغانستان فرار کرده اند و اکنون عوض جبهه نظامی، جبهه پروپاگند را علیه کشور خود گرفته اند ‏و یا اینکه بعضی از افراد در بدنه یوناما از نام این نهاد سوء استفاده می‌کنند، به اساس معلومات نادرست مصروف پروپاگند علیه افغانستان هستند.

وی بیان داشت که در افغانستان امنیت کلی تأمین است، هیچ گونه قتل‌ و یا گرفتاری‌ خودسرانه وجود ندارد، جلو هر گونه حمله بر اقلیت‌های مذهبی گرفته شده است.

سخنگوی طا-لبان با اشاره به بهبود وضعیت امنیتی و ملکی در کشور افزود: در این گونه حالت مثبت، راپورهای منفی را پخش کردن به معنای کینه‌توزی می‌باشد که باید متوقف شود.

یوناما در گزارش اخیر خود بر وضعیت حقوق بشر و به ویژه حقوق زنان در چند ماه خیر نظر انداخته و گفته است که طا-لبان قصد ندارند محدودیت های علیه زنان را لغو کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا