آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

طراحان حمله بر مهمان‌خانه ولایت قندهار در پاکستان‌اند

نتایج تحقیقات منتشر شده کمیسیون مشترک تحقیقاتی روی حمله بر مهمان‌خانه مقام ولایت قندهار که تازه از سوی امنیت ملی افغانستان به نشر رسیده، نشان می‌دهد، طراحی این حمله در پاکستان انجام شده است.

ریاست عمومی امنیت ملی با نشر گزارشی در مورد چگونه‌گی حمله و هویت عاملان آن بالای مهمان‌خانه مقام ولایت قندهار که در آن به شمول شش دیپلومات کشور امارات‌ متحده ‌عربی هفت فرد ملکی داخلی نیز کشته شدند، می‌گوید که طراحی و برنامه‌ریزی این حمله در کویته پاکستان اجرا شده بود و عامل جابجایی مواد منفجره در داخل مهمان‌خانه،  شخصی به نام سید محبوب آقا آشپز مهمان‌خانه بوده است.

در این گزارش همچنان آمده است که مواد منفجره استفاده شده در این حمله از دو نوع  RDX و TNT بوده که از راه دور منفجر شده است.

در گزارش ثبت شده که این دو نوع مواد از مواد استندارد انفجاری است که در ساخت مهمات نظامی و کپسول‌های انفجاری از آن ها استفاده می‌شود.

در بخش دیگری از گزارش گفته شده که سید محبوب آقا برای دریافت مواد منفجره و آموزش به کار بردن آن سه بار به شهر مرزی چمن پاکستان نیز سفر کرده است و کسانی که مواد انفجاری و پول در اختیار او قرار داده اند، در پاکستان زندگی می‌کنند.

بر بنیاد این گزارش، حکومت افغانستان و امارات متحده عربی با ارایه اسناد و مدارک به جانب حکومت پاکستان خواستار بازداشت و استرداد عاملان طراحی حمله بر مهمان‌خانه مقام ولایت قندهار شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا