آخرین اخبارافغانستانزنانسیاست

عباس استانکزی: شخصاً بارها گفته‌ام که درهای علم نباید به روی کسی بسته شود

خبرگزاری دید: شیرمحمد عباس استانکزی در جریان بازدید از کنسولگری کشور در دبی امارات، گفته است که شخصاً باور دارد که آموزش علم بر مرد و زن واجب است و نباید درهای علم به روی کسی بسته شود.

معاون سیاسی وزارت خارجه در جریان بازدیدش از کنسولگری افغانستان در شهر دبی امارات متحده عربی گفت: «من شخصاً موافقم و همیشه در این باره صحبت کرده‌ام که درهای علم نباید به روی کسی بسته شود».
معاون سیاسی وزارت خارجه در جمعی از مقامات در کنسولگری افغانستان مقیم دبی افزود:« این حق همه است چه مرد باشد چه زن، علم بر آنها واجب است».
استانکزی تصریح کرد که او و همکارانش تلاش می‌کنند تا به مشکل آموزش دختران رسیدگی شود.
استانکری نیز مانند دیگر مقامات گفت حکومت سرپرست آنان هنوز اعلام نکرده است که قطعا ً آموزش زنان را نمی‌پذیرد، و تاکید کرد که این یک تصمیم موقت است.

به گفتهٔ این مقام ارشد، شمار زیادی از «علمای دینی» معتقدند که آموزش زنان و دختران باید آزاد باشد.
این نخستین بار نیست که معاون وزارت خارجه به حمایت از آموزش دختران بالاتر از صنف ششم صحبت می‌کند. استانکزی در نشست روز جهانی گردشگری ۲۰۲۲ در کابل گفت یک ملت زمانی می تواند پیشرفت کند که تعلیم در آن کشور رشد کند.

استانکزی همچنین گفت که بسته‌ بودن مدارس به روی دختران هیچ دلیل شرعی ندارد و تاکید کرد که تمام علمای افغانستان موافق هستند که هرچه سریعتر زمینه تحصیل دختران فراهم شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا