آخرین اخبارافغانستانسیاست

عبدالله در واکنش به حمله اسراییل: عامل اصلی تنش در منطقه رژیم اشغالگر است

خبرگزاری دید: داکتر عبدالله عبدالله رییس پیشین شورای مصالحه ملی در دولت پیشین در واکنش به حمله رژیم اسراییل به ایران، این رژیم را عامل اصلی بی‌ثباتی و تنش در منطقه خوانده است.

داکتر عبدالله روز شنبه(۱ثور) حملات اسراییل را به ایران محکوم کرده است.

او نوشته است: حمله به خاک جمهوری اسلامی ایران از سوی اسرائیل را محکوم می‌کنیم. عامل اصلی این تنش در منطقه سیاست‌های اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین و کشتار آنان در غزه و حمله به نمایندگی دپلوماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه است.

به گفته عبدالله، «اسرائیل به خاطر انحراف افکار عمومی جهان از جنایت‌هایی که در غزه انجام می‌دهد و ساکت‌ساختن مخالفت‌های دورنی به این اقدام غیرمسوؤلانه دست زده است».

او تصریح کرده، «هرنوع حمله و تجاوز به خاک جمهوری اسلامی ایران منطقه را وارد تنش و درگیرهای بیش‌تر می‌‌سازد و به شدت بحران جاری و بی‌ثباتی منطقه‌ای و بین‌المللی می‌افزاید».

عبدالله تاکید کرده که «ما راه حل بحران کنونی و سایر بحران‌ها را استفاده از راه‌‌حل‌های مسالمت‌آمیز و دپلوماتیک می‌دانیم و طرف‌دار افزایش تنش و به ‌بحران کشانیدن منطقه با تجاوز به خاک جمهوری اسلامی ایران نیستیم و از هر تلاش برای بحران‌زدایی و حل مسالمت‌آمیز بحران حمایت می‌کنیم».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا