آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

عطامحمد نور: به تروریستان مجال نمی‌دهم

عطا محمد نور، والی بلخ در جریان سفر تاج محمد جاهد، وزیر داخله به مزار شریف، گفت: برای من بیرق سیاه و سفید یکی است و تروریست به هر لباسی که باشد، دشمن مردم است.

به گزارش خبرگزاری دید، عطا محمد نور، والی بلخ که در جریان  دیدار وزیر داخله کشور با مردم، مسوولین و متنفذین ولایت بلخ سخن می‌زد، بیان داشت: تغییر نوع و پالیسی جنگ و رقابت قدرت‌های منطقه، جنگ را به ولایات شمال کشور انتقال داد.

وی همچنان گفت: در حال حاضر، بعضی کشورها از طالبان و برخی دیگر از داعش حمایت می‌کنند، ولی برای ما طالب و داعش یکسان بوده و همه تروریست و دشمن مردم شمرده می‌شوند.

آقای نور با اشاره به دستاوردهای اخیر در ولایت بلخ، که با پیوستن گروه ۲۵۰ نفری طالبان در ولسوالی«چمتال» به پروسه صلح، شروع گردید و با عملیات «انکشاف البرزها» پایان یافت، افزود: افراد پیوسته به صلح اشخاص عادی نبوده و ماشین جنگی طالبان در منطقه را تشکیل می‌دادند.

والی بلخ افزود: برخی از چهره‌ها تلاش می‌کنند این دستاوردها و نیز عملیات اخیر را وارونه و منفی جلوه بدهند.

وی گفت: این اشخاص کثیف و بدتر از یهود و نصارا اند.

والی بلخ همچنان از نهادهای امنیتی کشور خواست تا نیروهای امنیتی را از حالت دفاعی بیرون و به حالت تهاجمی سوق بدهند.

آقای نور در ادامه گفت: راه‌اندازی عملیات مشترک بین سه ولایت بلخ–جوزجان و سرپل به‌منظور قلع و قمع کامل شورشیان ضروری است.

والی بلخ همچنان از مسوولین امنیتی خواست تا تشکیلات نیروهای مسلح در ولایت بلخ در بخش‌های قوماندانی میدان هوایی، قوماندانی شاهراه و تولی محافظت از پایپ لاین گاز را افزایش داده وهمچنان لوا و کندک اردوی ملی، پولیس سرحدی و پولیس نظم عامه مختص برای ولایت بلخ ایجاد نمایند.

گفتنی است، درجریان عملیات انکشاف البرزها به فرماندهی عطا محمد نور، ۷۰ تن از افراد طالبان کشته و چند تن دیگر شان زخمی شدند و تمامی ساحات مربوط به کوه البرز از وجود تروریستان پاک‌سازی شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا