آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

عطا محمد نور: برای ایجاد  صف واحد آماده هرگونه فداکاری هستم

خبرگزاری دید: عطا محمد نور رهبر جمعیت اسلامی در همایش یادبود از دوازدهمین سالروز ترور برهان‌الدین ربانی بیان کرد که برای ایجاد صف واحد آماده هرگونه فداکاری است. او تاکید کرد که در این راه هیچ امتیازی نمی‌خواهد.

عطامحمد نور رهبر جمعیت اسلامی در برنامه‌ای که روز شنبه(۳۱ سنبله) از سوی شورای مقاومت ملی برای نجات برای یادبود سالروز شهادت استاد ربانی برگزار شده بود، از همه هوادارن حوزه مقاومت خواست که اختلافات را کنار گذاشته و صف واحدی را تشکیل بدهند. 

آقای نور با اشاره به اختلافات موجود گفت: «وضعیت کنونی، نیازمند مبارزه همسو و یکدست است. رمز پیروزی ما در تشکیل صف واحد است. به همدیگر حرمت کنیم. ایجاد لشکر فحاشی کارساز نیست. از همه درخواست می‌کنم که در صف واحد گردهم بیاییم و این رمز پیروزی ما است».

او گفت برای اتحاد و اتفاق آماده هر گونه از خودگذری است.

آقای نور افزود: قسمی که قبلاً هم گفته‌ام، بار دیگر تمام هواداران استاد شهید و قهرمان ملی کشور را به انسجام و وحدت دعوت می‌کنم و در این راه آماده هرگونه فداکاری هستم و هیچ امتیاز نمی‌خواهم.

عطامحمد نور در بخشی از سخنانش به وضعیت کنونی افغانستان نیز پرداخته و در مورد مسایلی مانند حقوق زنان، کوچ‌های اجباری، نقض حقوق بشر، قانون اساسی و حذف مذهب جعفری از قانون و نصاب درسی و محاکم در کشور صحبت کرد.

رهبر جمعیت اسلامی گفت: حذف قومی، حذف مذهبی و زبانی به صورت سیستماتیک جریان دارد، دستگیری، شکنجه و در بند کشیدن و شهادت نیروهای پیشین امنیتی، کارمندان دولت پیشین و شخصیت‌های متفنذ توسط گروه طا-لبان مصداق عینی جنایات بشری است.

او تصریح کرد که حذف پیروان فقه جعفری و اسماعیلی از تصمیم‌گیری‌ها وساختار سیاسی کشور یکی دیگر از مصداق‌های انحصار طلبی است که در افغانستان جریان دارد.

گفتنی است که آمادگی عطا محمد نور برای انسجام و اتحاد در حوزه مقاومت از سوی برخی همسنگران سابق او تاکنون بی‌پاسخ مانده است. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا