آخرین اخبارافغانستان

علی‌زایی: مردم هرات ترسی از گروه داعش ندارند


کامران علی‌زایی، رییس شورای ولایتی هرات می‌گوید: گروه‌های افراطی همچون گروه تروریستی داعش نه به مردم اهل سنت رحم دارد و نه هم رحمی به مردم اهل تشیع می‌کند.
موصوف می‌افزاید که اعضای داعش به معنای واقعی دشمن مردم اهل سنت و اهل تشیع است و نمی‌خواهد تا اخوت و اتحاد این دو برادر مهربان با یکدیگر یکسان و یکجا باشد.
به گفته او، داعش گروهی است که ناجوانمردانه بر اماکن دینی– مذهبی حمله می‌کند و با این عمل غیرانسانی و اسلامی، می‌خواهد اختلافات مذهبی را در بین مردم محترم «سنی و شیعه» بیشتر کند.
آقای علی‌زایی تصریح می‌کند، داعش به خاطر بدنامی اسلام ظهور و پرورش یافته، تا اهدافی که در سر دارد، برای مسلمین جهان و افغانستان به انجام برساند.
فرد نخست شورای ولایتی هرات می‌افزاید، مسلمانان افغانستان مخصوصا ولایت هرات به هیچ عنوان ترس و هراسی از گروه‌های افراطی به ویژه گروه “نامرد” داعش ندارند که داعش خواسته باشد در این سرزمین «نفوذ و یا قدرتی» داشته باشد.
علی‌زایی، خطاب مستقیم به اعضای داعش کرده و می‌گوید: مسلمان واقعی مسلمانی است که با برادر خود محبت و مهربانی نیز داشته باشد، نه قتل و قتال را بین جامعه بروز دهد، تا انسان‌ها و مسلمانان ابراز وحشت و دهشت کنند!
وی علاوه می‌کند که مردم مومن و مسلمان سنی و شیعه ولایت هرات آن‌قدر «عزت و فرهنگ» دارند که همیشه با یکدیگر وحدت و اخوت‌شان را داشته باشند و به هیچ عنوان اجازه آن را به گروه و فردی نداده‌اند که مانع این دوستی و برادری شوند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا