آخرین اخبارافغانستانسیاست

فایق: بعد از ۱ سال تلاش تیم حقوقی ما در حفظ ۳٫۵ میلیارد دالر برنده شد

خبرگزاری دید: کاردار ماموریت دیپلماتیک افغانستان در سازمان ملل متحد اعلان کرد که بعد از یک سال تلاش‌های پیگیر تیم حقوقی آن‌ها توانست در دعوی حفظ ۳٫۵ میلیارد دالر سرمایه‌های منجمدشده افغانستان برنده شود.

نصیر احمد فایق کاردار ماموریت دیپلماتیک افغانستان در سازمان ملل به تازگی در رشته توییتی اعلان کرد که محکمه نیویارک حکم نهایی رد درخواست پرداخت غرامت از سرمایه‌های منجمدشده بانک مرکزی افغانستان به قربانیان ۱۱ سپتمبر را صادر کرد.

فایق نوشته است: خرسندم که بعد از یک سال تلاش‌های پی‌گیر تیم حقوقی ما توانست در دعوی حفظ ۳.۵ میلیارد دالر سرمایه‌های منجمد شده افغانستان برنده شود.

روز گذشته – ۲۱ فبروری- محکمه نیویارک حکم نهایی رد درخواست پرداخت غرامت از سرمایه‌های منجمد شده بانک مرکزی افغانستان را به فامیل‌های قربانیان حادثه ۱۱ سپتمبر صادر کرد.

قاضی امریکایی تصمیم گرفت که قربانیان حملات ۱۱ سپتمبر ۲۰۰۱ حق توقیف ۳٫۵ میلیارد دالر از دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان را ندارند.

جورج دنیلز قاضی امریکایی در منهتن گفته طبق قانون اساسی، طا-لبان دولت مشروع افغانستان نیست.

دنیلز افزوده که اجازه دادن به قربانیان برای مصادره این دارایی‌ها به منزله حکمی برای مشروعیت بخشیدن به طا-لبان به عنوان دولت قانونی افغانستان است.

وی در ادامه بیان داشته که طا-لبان باید بهای مسئولت حملات ۱۱ سپتمبر را بپردازد، نه دولت جمهوری اسلامی افغانستان یا مردم افغانستان.

جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده در ماه فبروری سال گذشته در فرمان اجرایی دستور داد که ۳٫۵ میلیارد دالر از بودجه بانک مرکزی افغانستان به عنوان غرامت به خانواده‌های حملات تروریستی ۱۱ سپتمبر کنار گذاشته شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا