آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

قاتل قاضی‌های پکتیا در ولایت لوگر کشته شد

وزارت دفاع کشور اعلام کرده است که قاتل سه قاضی و یک عضو دادگاه ولایت پکتیا در نتیجه‌ یک حمله‌ هوایی در ولایت لوگر کشته شده است.

وزارت دفاع کشور اعلام کرده است که قاتل سه قاضی و یک عضو دادگاه ولایت پکتیا در نتیجه‌ یک حمله‌ هوایی در ولایت لوگر کشته شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، در اعلامیه‌ این وزارت آمده است که این حمله شام دیروز (شنبه، ۱۸ عقرب) در ولسوالی محمدآغه‌ لوگر راه‌اندازی شده است.
وزارت دفاع از قاتل اعضای دادگاه پکتیا به نام «ویس‌الدین» نام برده و گفته است که او همراه با چهار زیردستش در جریان این حمله کشته شده‌اند.
سه قاضی و یک عضو دادگاه پکتیا سه روز پیش (پنج‌شنبه، ۱۶ عقرب) در ولسوالی محمدآغه لوگر کشته شده بودند.
عبدالله حسرت سخنگوی والی پکتیا در آن زمان به رسانه‌ها گفته بود که این افراد شامل «نورالله»، رییس دادگاه دیوان جزایی پکتیا، «زین‌الله»، عضو دیوان جزای دادگاه استیناف پکتیا، «محمدایمل»، عضو دیوان امنیت عامه‌ دادگاه استیناف پکتیا و «سید کبیر»، مأمور اجرایی دیوان محو خشونت علیه زنان این دادگاه بودند.
به گفته‌ آقای حسرت، این افراد زمانی از سوی جنگ‌جویان گروه طالبان هدف قرار گرفتند که می‌خواستند از پکتیا به کابل بروند. او تأکید کرده بود که این افراد در نتیجه‌ شلیک مستقیم جنگ‌جویان طالب کشته شده‌اند.
گروه طالبان اما تا کنون در این مورد چیزی نگفته است. ولایت‌های پکتیا و لوگر در جنوب کشور از ولایت‌های ناامن می‌باشد که گروه طالبان در شماری از ولسوالی‌های این ولایات حضور و فعالیت گسترده دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا