آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثخبر های مهممنطقه

کوگلمن: دا/عش خراسان، طا-لبان را به عنوان دشمن هدف قرار می‌دهد

خبرگزاری دید: مایکل کوگلمن مدیر موسسۀ جنوب آسیا در مرکز ویلسون می گوید که شاخۀ ولایت خراسان از رقیبان سرسخت طا-لبان است . این گروه طا-لبان را قبول ندارد و حملات را به هدف خدشه دار کردن مشروعیت طا-لبان انجام می دهد. دا/عش خراسان طا-لبان را به عنوان رقیب عمده و دشمن هدف قرار می دهد.

به نقل از رادیو آزادی مایکل کوگلمن می گوید: « اما آنچه افغانستان را متمایز می سازد این است که دا/عش خراسان طا-لبان را به عنوان رقیب عمده و دشمن هدف قرار می دهد ، طا-لبان را قبول ندارد و تلاش می کند تا حد امکان زندگی را برای این گروه دشوار سازد و حملاتی را به آنان و در افغانستان انجام می دهد تا مشروعیت طا-لبان را تحت شعاع قرار دهد و به مردم نشان بدهد که طا-لبان توانایی برقراری صلح و امنیت را در این کشور ندارند. »

کوگلمن می گوید که شاخه ولایت خراسان داعش اهداف دیگری را هم دنبال می کند: « یکی این که شاخۀ ولایت خراسان داعش اهداف فرقه ای دارد، اهدافی که گروه دولت اسلامی در کل دنبال می کند. شاخۀ ولایت خراسان داعش تلاش می کند که به دنبال شیعه ها به خصوص هزاره ها ، اقلیت های مذهبی و دیگران برود طوری که گروه دولت اسلامی این کار را در دیگر جا ها انجام می دهد.»

گروه دولت اسلامی به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می شود و شاخه ولایت خراسان آن در بخش های افغانستان و پاکستان فعالیت دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا