آخرین اخبارجهانسیاست

لاوروف در باره تجهیز اوکراین با تسلیحات دوربرد از سوی غرب هشدار داد

خبرگزاری دید: وزیر امور خارجه روسیه در یک نشست خبری آنلاین هشدار داده که هرچه برد تسلیحاتی که کشورهای غربی به اوکراین می‌دهند بیشتر باشد، خط تهدید از خاک روسیه دورتر خواهد رفت.


تاس گزارش داده که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه می‎گوید «ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه قبلاً در مورد وضعیتی که با ورود تسلیحات جدید ایجاد می‎شود، اظهار نظر کرده است و من فقط می‎توانم اضافه کنم که هرچه برد تسلیحاتی که شما تهیه می‎کنید بیش‌تر شود، ما از قلمرو خود دورتر و فراتر خواهیم رفت».
وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که فرستادن سلاح دوربرد به اوکراین اشتباه است. او افزود که اگر عملیات ویژه انجام نمی‎شد، تجهیزات تسلیحاتی وجود نداشت.
وی هم‌چنان خطاب به اعضای ناتو گفت روسیه به مدت ۲۰ سال به بریتانیا، ایالات متحده و سایر اعضای ناتو هشدار داده که آن‌ها در سال ۱۹۹۹ تعهد کرده‌اند هیچ کشوری امنیت خود را به قیمت امنیت سایر کشورها تقویت نخواهد کرد، اما اکنون پنج برابر به مرزهای روسیه نزدیک شده‌اند.
دولت ایالات متحده در اول جنوری اعلام کرد که بسته کمک نظامی جدیدی به اوکراین ارایه خواهد کرد که شامل تحویل تسلیحات و مهمات از جمله «سیستم موشکی توپ‌خانه با تحرک بالا» است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا