آخرین اخباراسلایدشوافغانستانایرانخبر های مهمسیاست

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران به کابل آمد

یک هیئت بلندپایه ایرانی به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه آن کشور عصر امروز چهارشنبه(۲۵ سرطان) وارد کابل شده و قرار است با مقامات کشورمان رایزنی کند.

به گزارش خبرگزاری دید، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در راس یک هیئت بلند پایه و برای رایزنی با مقامات کشورمان عصر روز وارد کابل شد.

گران هیواد سخنگوی وزارت امور خارجه درباره سفر عراقچی به کابل گفت: در پی سفر هیئت بلندپایه افغانستان به ایران، تقویت روابط دوجانبه، پیگیری و بررسی توافقاتی که در سفر اتمر به تهران صورت گرفت، کار بر روی اسناد و توافقنامه‌هایی که به تقویت همکاری‌های مرزی، مصئونیت حقوق مهاجرین و پناهجویان افغان در ایران و همچنین تنظیم استخدام کارمندان افغان براساس توافقنامه دوجانبه خواهد بود.

وی افزوده: همچنین هیئت درباره همکاری‌های مرزی و جلوگیری از ترددهای غیرقانونی در مرز مشترک و جلوگیری از حوادث ناگوار بحث و رایزنی خواهند کرد.

گفته شده که مذاکره درباره سند جامع همکاری‌های راهبردی ایران و افغانستان از جمله اهداف سفر عراقچی به کابل است.

همچنین دیدار با مقامات دولتی در کابل و شرکت در یک میزگرد در دفتر مطالعات استراتژیک کشور از دیگر برنامه‌های معاون وزیر امور خارجه ایران در این سفر است.

این در حالی است که چند پیش محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه با هیئتی بلندپایه به ایران سفر کرده و با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار کرد.

اتمر و ظریف بیانیه‌ای در ۱۵ بند صادر کردند. دو‌طرف ضمن رایزنی درباره مناسبات دوجانبه، توافق کردند سند جامع همکاری‌های دو کشور حداکثر تا سه ماه آینده نهایی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا