آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستان

معترضان خواستار محاکمه سیدمنصور نادری!

 

برخی آگاهان می‌گویند که گسترش دامنه اعتراضات برعلیه خانواده سیدمنصور نادری، ادامه‌ی همان طرحی است که به منظور به انزوا کشانیدن چهره‌های مطرح سیاسی و اجتماعی، از سوی ارگ به کار بسته می‌شود.


شماری از خانواده‌های اسماعیلی ولایت بغلان، روز گذشته با برگزاری راهپیمایی در کابل از حکومت وحدت ملی خواستار محاکمه سید منصور نادری شدند.
به گزارش خبرگزاری دید، اعضای خانواده‌های هزاره‌های اسماعیلی، آقای نادری و سایر اعضای خانواده‌اش را به قتل‌های زنجیره‌ای و هدفمند متهم می‌سازند و مدعی هستند که تاکنون ۷۰ تن از بزرگان این قوم از سوی آن‌ها به قتل رسیده‌اند.
در همین حال، این خانواده‌ها از سازمان‌های حقوق بشری و سایر نهادهای بین‌المللی خواستار رسیدگی به وضعیت‌شان شده و تاکید می‌کنند که باید به گونه شفاف و عادلانه پرونده‌های شان بررسی شوند.
گفتنی است که از چندی‌ بدین‌سو، اعتراضات برعلیه خانواده سید منصور نادری، از خانواده‌های متنفذ مردمی و حکومتی، در پی آنچه که «قتل‌های زنجیره‌ای» عنوان می‌شود، در فضای مجازی نیز بالا گرفته است.
گفته‌هایی‌ وجود دارد که شخص رییس‌جمهور غنی نیز در این رابطه با سیدمنصور نادری دیدارهایی داشته و از گسترش دنباله اعتراضات ابراز نگرانی کرده است. رییس‌جمهور به آقای نادری گوشزد کرده که از کشور خارج شود و اگر بخواهد، وی می‌تواند زمینه خروج از کشور و اقامت وی را در هر کشوری که خواسته باشد، فراهم سازد.
از سوی هم برخی آگاهان می‌گویند که گسترش دامنه اعتراضات برعلیه خانواده سیدمنصور نادری، ادامه‌ی همان طرحی است که به منظور به انزوا کشانیدن چهره‌های مطرح سیاسی و اجتماعی، از سوی ارگ به کار بسته می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا