آخرین اخبارافغانستانپاکستانسیاست

مقامات بلند پایه پاکستان امروز وارد کابل می‌شوند

قرار است مقامات بلند پایه پاکستانی امروز وارد کابل شوند.
به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه کشور طی اعلامیه مطبوعاتی خبر داده است که «تهمینه جنجوعه» معین وزارت امور خارجه پاکستان در رأس هیئتی متشکل از مقامات بلند پایه پاکستانی در پیوند به سفر اخیر مقامات امنیتی به آن‌کشور امروز شنبه«۱۴دلو» سال روان، وارد کابل خواهند شد.
در این اعلامیه آمده است که سفر این هیئت به کابل در پیوند با نگرانی‌ها و تعهدات دو جانبه مبنی بر مبارزه قاطع با تروریزم، مخصوصاً بعد از حملات اخیر غیر انسانی تروریستان، و به ادامه گفت‌وگوهای وزیر امور داخله و رییس عمومی امنیت ملی افغانستان با رهبری حکومت پاکستان در جریان سفر اخیرشان به اسلام‌آباد، صورت می‌گیرد.
بر اساس اعلامیه وزارت امور خارجه کشور، در نشستی که امروز میان هیئت پاکستانی و همتایان‌شان از جانب افغانستان به ریاست حکمت خلیل کرزی معین سیاسی وزارت امور خارجه تدویر می‌یابد، تعهدات دو جانبه ارزیابی شده و توقع می‌رود که روی یک پلان مشخص با چهارچوب واضح زمانی توافق و اقدامات عملی صورت گیرد.
سفر هیئت پاکستانی به کشور در حالی است که در چند هفته اخیر کابل شاهد چندین حمله تروریستی بود که صدها کشته و زخمی برجای گذاشت.
پس از این حملات تروریستی، وزیر امور داخله و رییس امنیت ملی کشور به پاکستان سفر کردند تا اسنادی مبنی بر دست‌داشتن آن‌ کشور در حملات اخیر را به مقامات پاکستانی ارایه دهند تا شاهد اقدام عملی آنها باشند.
محمداشرف غنی رییس جمهور نیز پس از سفر این هیئت به پاکستان گفته است که حال افغانستان منتظر اقدامات عملی پاکستان می‌باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا