اسلایدشوافغانستانایرانسیاستمهاجرت

مقام ایرانی: افغانستان در سیاست خارجی ما جایگاه ویژه دارد

خبرگزاری دید: سعید حسینی رییس بخش افغانستان وزارت خارجه ایران گفته است که همسایگان همواره در صدر اولویت‌های سیاست خارجی این کشور قرار دارد و افغانستان جایگاه ویژه‌ای دارد.

این مقام بلندپایه ایران به تازگی در برگه اکس خود نسبت به ایجاد تفرقه و تنش درخصوص اتباع افغانستان و میان دو ملت همسایه واکنش نشان داده و گفته است که ‏اولویت‌های سیاست خارجی ایران با تغییر دولت‌ها تغییر چندانی نمی‌کند و کسانی که در توهم سوءاستفاده از دوره انتقال دولت برای تأثیرگذاری منفی بر این مهم هستند، آب در هاون می کوبند.
او افزود: ‏مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ رییس جمهوری منتخب، بر اولویت همسایگان در سیاست خارجی ایران تاکید کردند. افغانستان و مردم آن همواره در نگاه ایشان جایگاه ویژه‌ای داشته اند. کنار هم قرار گرفتن این دو مهم، ضرورت ارتقای روابط دو کشور را بیش از گذشته به رخ می‌کشد.
به گفته وی، ‏روشن است تغییر معناداری در وضعیت افغانستانی‌های حاضر در ایران و تحولات مرتبط رخ نداده پس بیجا نیست بپرسیم چه چیزی در پشت این فضاسازی تنش‌زا نهفته است.
مقام وزارت خارجه ایران در ادامه خاطرنشان کرده است:‏ محافلی که بارها چانس خود را برای ایجاد تنش و تفرقه بین دو ملت آزموده اند، امروز حربه جدیدی را به کار گرفته اند. آیا باورپذیر است ملتی که دهه ها از برادران و خواهران همسایه خود میزبانی کرده، یک شبه تصمیم به بدرفتاری با آن‌ها بگیرد؟ چنین مردمی هرگز در دام چنان محافلی نمی‌افتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا