آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

ملل متحد به نحوه برخورد پولیس امریکا با معترضان هشدار داد

سازمان ملل متحد نسبت به برخورد پولیس امریکا با معترضان به نژاد پرستی در شهرهای مختلف این کشور هشدار داد.

سازمان ملل متحد نسبت به برخورد پولیس امریکا با معترضان به نژاد پرستی در شهرهای مختلف این کشور هشدار داد.
به نقل از یورونیوز، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه نسبت به استفاده امریکا از «نیروی نامتناسب» برای مقابله با معترضان به نژادپرستی در این کشور هشدار داد.
این نهاد وابسته به سازمان ملل همچنین از «بازداشت های خودسرانه» احتمالی در ایالات متحده ابراز نگرانی کرد.
الیزابت تروسل سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت: «امکان ادامه تظاهرات صلح آمیزی که در شهرهای امریکا مانند پورتلند برگزار شد باید وجود داشته باشد».
وی افزود که تظاهرکنندگان و خبرنگارانی که این اعتراض ها را پوشش می‌دهند نیز نباید با استفاده از «نیروی نامتناسب» یا «بازداشت‌های خودسرانه» روبرو شوند. الیزابت تروسل به طور خاص به گزارش‌هایی اشاره کرد که براساس آن «افسران ناشناس پولیس» شماری از معترضان را بازداشت کرده‌اند.
امکان ادامه تظاهرات صلح‌آمیزی که در شهرهای امریکا مانند پورتلند برگزار شد باید وجود داشته باشد.
اظهارات سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در حالی بیان می‌شود که وزارت دادگستری امریکا روز پنجشنبه به طور رسمی تحقیق درباره عملکرد جنجالی ماموران پولیس فدرال در شهر پورتلند در ایالت «اورگان» را آغاز کرد.
معترضان به نژادپرستی در پورتلند مدتی است که تقریباً هر شب با ماموران پولیس در این شهر درگیر می‌شوند.
جنبش اعتراضی اخیر علیه نژادپرستی در ایالات متحده حدود دو ماه پیش به دنبال کشته شدن جورج فلوید، مرد سیاهپوست در شهر مینیاپولیس در ایالت مینه سوتا آغاز شد. دونالد ترامپ ریيس جمهور امریکا گفته است که برای مقابله با «جرم و جنایت» نیروهای فدرال بیشتری را به برخی از شهرها از جمله شیکاگو خواهد فرستاد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا