آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوجهانحقوق بشرخبر های مهم

ملل متحد: جهان با اسلام‌هراسی مبارزه کند

خبرگزاری دید: گروهی از کارشناسان سازمان ملل با اسفناک خواندن قرآن سوزی در انظار عمومی، خواهان محکوم کردن نفرت پراگنی دینی شده‌ و هشدار دادند آزار و اذیت، ارعاب و خشونت مبتنی بر مذهب از جمله علیه مسلمانان به «سطوح هشدار دهنده» رسیده است. آن‌ها از دولت‌ها خواستند در چارچوب حقوق بین‌الملل با همه اشکال نفرت مذهبی، از جمله اسلام‌هراسی مبارزه کنند.

کارشناسان مستقل سازمان ملل روز گذشته ( ۲۵ حوت) با صدور بیانیه‌ای در روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی گفتند که پانزدهم مارچ سال گذشته مجمع عمومی سازمان ملل خواهان افزایش تلاش‌ها برای تقویت گفت‌وگوی جهانی در زمینه ترویج فرهنگ مدارا و صلح در همه سطوح شد.

با این حال در بیانیه آمده است: «امروز عوامل نفرت، احزاب سیاسی، گروه‌های مسلح، رهبران مذهبی و حتی بازیگران دولتی در سراسر جهان، احترام به تنوع ادیان و عقاید را زیر پا می‌گذارند، تبعیض قائل می‌شوند، حقوق بشر را زیر پا می‌گذارند و سعی می‌کنند از کنار نقض حقوق بشر بگذرند.»

این گروه از تمامی کشورها خواسته که در چارچوب ارزش‌های بین‌المللی و حقوق بین‌المللی بشر با همه اشکال نفرت مذهبی از جمله اسلام‌هراسی مبارزه کند.

کارشناسان سازمان ملل با اسفناک خواندن قرآن سوزی در انظار عمومی، خواهان محکوم کردن نفرت پراگنی دینی شده‌اند.

این کارشناسان ضمن آنکه گفته‌اند که برخی کشورها مسئولیت شان در قبال محافظت از اقلیت‌های مسلمان انجام نداده‌اند،‌ افزودند: «در بسیاری از کشورها در آستانه انتخابات، بازیگران دولتی و غیردولتی تنش‌های مذهبی را تغذیه می‌کنند و قوانین و سیاست‌های تبعیض‌آمیز علیه اقلیت‌های مسلمان را برای به دست آوردن امتیازات سیاسی ترویج می‌کنند.» در بیانیه به سیاست‌های دولت هند در قبال اقلیت مسلمان این کشور اشاره شده است.

دولت نارندرا مودی،‌ نخست‌وزیر هند در آستانه انتخابات قانون شهروندی این کشور را اصلاح کرد که به گفته سازمان‌های حقوق بشری و سازمان ملل در قبال مسلمان تبعیض قائل شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا