آخرین اخبارافغانستانحقوق بشرزنانسیاست

منع آموزش و کار زنان؛ هیئت سازمان همکاری اسلامی به افغانستان می‌آید

خبرگزاری دید: دبیر کل سازمان همکاری اسلامی اعلان کرده است که هیئت علمای این سازمان برای لغو ممنوعیت کار و آموزش زنان و دختران به کابل سفر می‌کند.

حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در ۴۹ اُمین نشست وزرای خارجه این سازمان گفته است که هیئتی را برای رفع محدودیت‌های تحصیلی و کار زنان و دختران در افغانستان به کابل می‌فرستد.

حسین ابراهیم طه در این نشست گفته است: ما در افغانستان از نزدیک تحولات این کشور، اجرای قطع‌نامه‌های پیشین و نتایج نشست کمیته اجرایی را که در جنوری سال گذشته برگزار شد دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به سفر اخیر نماینده ویژه خود به افغانستان و دیدار با مقامات امارت اسلامی در کابل و قندهار بیان داشته است که طارق علی بخیت فرستاده ویژه این سازمان در دیدارها پیام سازمان همکاری اسلامی و کشورهای عضو را در مورد تعهد به حمایت از افغانستان در سطح بشردوستانه و اهمیت بازنگری تصمیمات اخیر مقامات فعلی افغانستان در مورد تحصیل دختران، کار زنان و نیاز به تلاش بیشتر برای مبارزه با تروریزم در همه اشکال و مظاهر آن انتقال داده است.

دبیر کل این سازمان افزوده است: مقامات فعلی افغانستان همچنان خواستار این هستند که به آن‌ها فرصت داده شود تا برنامه‌های درسی دانشگاهی و چگونگی ایجاد محیط امن برای تحصیل دختران را بررسی کنند.

به گفته وی، سازمان همکاری اسلای با هماهنگی اکادمی بین‌المللی فقه اسلامی تیمی از علما را برای گفت‌وگو در مورد جنبه‌های مربوط به موضع اسلام در مورد آموزش و کار زنان به افغانستان اعزام خواهد کرد.

گفتنی است که هیئتی از امارات متحده عربی نیز در سفری به کابل روی آموزش و کار زنان و دختران تأکید کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا