آخرین اخباراجتماعافغانستانگزارش

جشن آفتاب عالم تاب؛

مهدی موعود نقطه اتصال و محور وحدت برای تمام مسلمانان است

خبرگزاری دید کابل: در مراسم گرامی داشت از میلاد حضرت مهدی امام دوازدهم شیعیان مطرح شد که امام زمان نه تنها نقطه اتصال و همدلی میان مسلمانان است بلکه محور وحدت برای تمام ادیان الهی است.

محفل تجلیل از میلاد با سعادت حضرت امام مهدی تحت عنوان «جشن آفتاب عالم تاب» از سوی مجمع محبان اهل بیت با حضور علما، روحانیون، فرهنگیان و ده‌ها تن از شهروندان شام روز شنبه (۵حوت) در کابل برگزار شد.

سید حسین عالمی بلخی رییس مجمع محبان اهل‌بیت و عضو شورای علمای شیعه افغانستان در این مراسم گفت که حضرت مهدی نقطه اتصال، همدلی و وحدت میان تمام مسلمانان عالم است.

آقای بلخی همچنان گفت که حضرت امام زمان نه تنها نقطه وصل مسلمانان است بلکه نقطه وحدت و همدلی میان تمام ادیان الهی است و روزی که آن حضرت ظهور می‌کند حضرت عیسی مسیح از کسانی است که پشت سر حضرت مهدی نماز می‌خواند.

رییس مجمع محبان اهل‌بیت همچنان گفت که آنقدر که روایات زیاد در مورد حضرت مهدی در منابع شیعه و سنی وجود دارد در هیچ مورد دیگر وجود ندارد. آنقدر روایات اهل سنت در رابطه به مهدی موعود زیاد است که جز از ضروریات دین و مذهب محسوب می‌شود.

وی افزود که مردم باید خود را برای ظهور امام زمان آماده کنند و یکی از راه‌هایی که ما را در این مسیر نزدیک می‌کند دوری از گناهان و رسیدگی به فقرا است.

این در حالی است که همه ساله از ۱۵ شعبان میلاد حضرت مهدی امام دوازدهم شیعیان در سراسر جهان گرامی داشت می‌شود. در افغانستان اما از چندین روز پیش برای تجلیل از پانزدهم شعبان آمادگی گرفته می‌شود. شهروندان مساجد و بسیاری از اماکن عمومی را با گل تزئین می‌کنند و در روز ۱۵ شعبان به مردم شیرینی توزیع می‌کنند.

رییس مجمع محبان اهل‌بیت می‌گوید که مردم باید با استفاده از چنین روز بزرگی از نفاق و تفرقه دوری کنند؛ زیرا در اسلام تنها چیزی که ملاک برتری است تقوا و پرهیزگاری است. افتخار به قوم و قبیله اصلاً شایسته رفتار یک‌مسلمان نیست و متاسفانه در جامعه امروزی ما چنین موضوعات وجود دارد.

با این همه شماری از شهروندان نیز می‌گویند که مهدی موعود امید تمام مستضعفان جهان است و مردم برای ظهور آن حضرت دعا می‌کنند.

عباس موسوی به خبرگزاری دید می‌گوید که تجلیل از سالروز میلاد امام دوازدهم شیعیان در واقع تجلیل از هویت شیعه در سراسر جهان است.

وی می‌گوید که انتظار برای ظهور امام زمان انسان را به خدا نزدیک کرده و از کردار بد دور می‌کند. ما باید زمینه ظهور حضرت مهدی را فراهم کنیم تا منجی کل بشریت ظهور کند.

نویسنده

رسول شهزاد- خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا