آخرین اخبارجهانسیاست

نامه شریف به مودی: پاکستان در مبارزه با تروریزم متعهد است

خبرگزاری دید: شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان در نامه‌ای به همتای هندی‌اش گفت روابط صلح‌آمیز دو کشور برای پیشرفت منطقه حیاتی است.


به نقل از داون، شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان در نامه‌ای به نارندرا مودی نخست‌وزیر هند گفته است که پاکستان خواهان «روابط مسالمت‌آمیز و همکاری» با هند است که در حل مناقشه کشمیر «ضروری» است.
پس از انتخاب شدن شریف به عنوان نخست‌وزیر جدید پاکستان، نارندرا مودی در توییتی با ابراز پیام تبریکی گفت که دهلی‌نو خواهان «صلح و ثبات در منطقه» است.
در نامه شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان از همتای هندی خود به خاطر آرزوهای خوبش تشکر کرد و گفت که پاکستان «به حفظ صلح و امنیت منطقه» متعهد است.
در این نامه آمده است که فداکاری‌ها و سهم پاکستان در مبارزه با تروریزم به خوبی شناخته شده و در سطح جهانی نیز تایید شده است.
شریف در این نامه گفته است: ما معتقدیم که روابط مسالمت‌آمیز و همکاری بین پاکستان و هند برای پیشرفت و ارتقای اجتماعی و اقتصادی مردم ما و منطقه ضروری است.
وی افزود: این را می‌توان از طریق تعامل معنادار و حل مسالمت‌آمیز همه مناقشات باقی‌مانده، از جمله موضوع اصلی جامو و کشمیر به بهترین نحو به دست آورد.
او از مودی خواست تا به تأمین صلح به طور جمعی و برای «پیشرفت و سعادت مردم مان» تلاش کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا