آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

عطا محمد نور:

نباید روند صلح به خاطر منافع شخصی به خطر بیفتد

عطا محمد نور از حامیان قدرتمند تیم انتخاباتی صلح و اعتدال، در پیامی نسبت به پیشرفت‌ها در روند گفت‌وگوهای صلح واکنش نشان داده و تاکید کرده که نباید روند صلح به خاطر منافع شخصی و چوکی‌های حکومتی با خطر مواجه شود.

به گزارش خبر گزاری دید، در پیام آقای نور آمده است:« تقاضاى ما از رهبران كشور به خصوص رييس جمهور اين است تا از برخوردهاىبه توام با عصبانيت و عكس العمل‌هاى احساساتى كه اصلاً به نفع كشور نيست، جلوگيرى كنند»

متن کامل پیام:

«انماالمؤمنون اخوة فاصلحو بین اخویکم»

اكنون كه يک قدم به دستيابى صلح نزديک‌تر شده‌ايم و كشور در شرايط مهمى از زندگى سياسى خود قرار دارد، تقاضاى ما از رهبران كشور به خصوص رييس جمهور، اين است تا از برخوردهاى توام با عصبانيت و عكس‌العمل‌هاى احساساتى كه اصلاً به نفع كشور نيست، جلوگيرى كنند. نبايد بگذاريم تا عده‌اى به خاطر منافع شخصى و سياسى شان، با سرنوشت مردم كه صلح مى‌خواهند، بازى كنند.

هر گونه عكس‌العمل و تصميمى بايد با در نظرداشت عقلانيت و خرد سياسى و مهمتر از همه با اصل احترام به منافع ملى كشور گرفته شود. فرصتى كه فعلاً براى آوردن صلح مساعد شده است نبايد به خاطر حفظ قدرت شخص رييس جمهور و چوكى‌هاى نزديكانش از دست برود. صلح اصل، اساس و قاعده جاويدان و پایداری جهان و طبیعت است. پس از هر تلاشى در آوردن صلح با رضايت و حضور مردم، حفظ منافع ملى كشور و حفظ دستاوردهاى ١٨ ساله ستايش شده و از اندک‌ترين فرصت بايد استفاده شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا