آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاستصلح

رحمت‌الله نبیل:

انتخابات پارلمانی زودهنگام برگزار خواهیم کرد/ در ۶۰ ماه افغانستان جدید خواهیم داشت

رحمت‌الله نبیل رییس تیم انتخاباتی امنیت و عدالت، طرح امن‌سازی افغانستان در ۱۲ ماه را همگانی و به آغاز تطبیق آن در هفته نخست حکومت خود تأکید کرد و بر برگزاری انتخابات پارلمانی زود هنگام انگشت نهاد.

رحمت‌الله نبیل رییس تیم انتخاباتی امنیت و عدالت، طرح امن‌سازی افغانستان در ۱۲ ماه را همگانی و به آغاز تطبیق آن در هفته نخست حکومت خود تأکید کرد و بر برگزاری انتخابات پارلمانی زود هنگام انگشت نهاد.
به گزارش خبرگزاری دید، رحمت‌الله نبیل رییس تیم امنیت و عدالت در آخرین روز پیکار‌های انتخاباتی، طرح امن‌سازی افغانستان در ۱۲ ماه را رونمایی کرد و گفت: در دو ماه اول حکومت خود انتخابات شورای ولایتی و شوراهای ولسوالی را برگزار می‌کنم و تعدیل و اصلاح که در قانون اساسی یک نیاز است را تطبیق می‌کنیم.
آقای نبیل افزود: انتخابات پارلمانی سال گذشته پر از چالش بود و مشروعیت ندارد و ما در آغاز حکومت خود انتخابات پارلمانی زودهنگام برگزار خواهیم کرد.
وی با توضیح طرح امن‌سازی افغانستان در ۱۲ ماه گفت: این طرح در ۱۲ ماه تطبیق خواهد شد و در مدت ۶۰ ماه یک افغانستان جدید و عاری از بحران به‌وجود خواهد آورد.
رییس تیم امنیت و عدالت اظهار داشت: فروپاشی زیرساخت‌ها، تبعیض، تعصب، فروپاشی زیرساخت‌های فزیکی، اقتصادی، فعالیت‌ شبکه‌های تروریزم بین‌المللی و موارد دیگر از مشکلات موجود در افغانستان است که راه‌حل آن در سه دوره کوتاه‌مدت، میان مدت و دراز مدت قابل تطبیق است.
رحمت‌الله نبیل با بیان این که از طریق مواد مخدر جنگ تمویل می‌شود، گفت: در ۵ سال گذشته حدود ۶۰ هزار نیروی امنیتی کشته و حدود ۵۹۵۶۱ تن زخمی شده‌اند.
آقای نبیل همچنان افزود: در این مدت حدود ۲۴۰۶۵ فرد ملکی کشته شده و حدود ۵۷ درصد مردم افغانستان زیرخط فقر قرار گرفته‌اند.
وی با بیان اینکه آمار بیکاران به ۴ میلیون تن رسیده، تصریح کرد: در ۵ سال گذشته ساحات تحت تهدید به ۴۷ درصد رسیده و نیز شمار معتادین از ۲ میلیون به ۴ میلیون تن افزایش یافته است.
به گفته آقای نبیل در ۵ سال اخیر فرار سرمایه به ۲۰ میلیارد دالر و مهاجرت اجباری به ۴۰۰ هزار تن رسیده است.
رحمت‌الله نبیل با ارائه عوامل کلیدی ناامنی اظهار داشت: سیاسی‌سازی نهادهای امنیتی، تداخل وظیفوی نهادهای امنیتی در امور یکدیگر، نبود تعریف مشخص از دوست و دشمن، سوق پیش از وقت ۷ هزار جگرن تا دگروال به تقاعد، فساد گسترده در بخش‌های لوجستیک و تدارکات، متضرر شدن روند آموزش و پرورش سربازان به دلیل ثقلت جنگ، فرسایشی بودن جنگ، تعبیه نادرست قوت‌ها و کاهش جلب و جذب از جمله عوامل کلیدی نا امنی در افغانستان می‌باشد.
نبیل افزود: این طرح به‌طور دقیق محاسبه شده، معادن، سرحدات و همه موارد محاسبه شده است.
وی همچنان به توضیح مرکز‌های مواد مخدر، سرحدهای قاچاق مواد مخدر، کاهش سرمایه‌گذاری و رکود اقتصاد و برخی موار دیگر پرداخت و وعده سپرد که در هفته نخستین حکومت امنیت و عدالت برای حل مشکلات موجود گام‌های عملی برداشته خواهد شد.
رییس تیم امنیت و عدالت با بیان اینکه ما ارکان دولت را تکمیل می‌کنیم، تصریح کرده و از مردم افغانستان خواست تا برای یک افغانستان عاری از مشکلات و چالش‌ها به تیم امنیت و عدالت رای دهند.
رحمت‌الله نبیل اظهار داشت: ما می‌خواهیم تغییر مثبت بیاوریم و صف وطن‌دوست را از صف خائن جدا کنیم.
نبیل افزود: ما بالای ۹۳۰ معدن ایستاد هستیم و همه چیز داریم، ولی گدایی می‌کنیم، اما ما تغییر می‌آوریم، در غیر آن اولاد همین خاک همه روزه کشته خواهد شد و افغانستان همچنان غرق در بحران باقی خواهد ماند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا