آخرین اخبارافغانستان

 با حضور وزیر مهاجرین و عودت‌کنندگان

نخستین شهرک مهاجرین در بامیان افتتاح شد

نخستین شهرک مهاجرین در ولایت بامیان قبل از ظهر امروز(یکشنبه، ۲ میزان) با حضور سید حسین عالمی بلخی، وزیر امور مهاجرین و عودت‌کنندگان، مقامات محلی این ولایت، اعضای شورای ولایتی، مهاجرین و فعالان مدنی در منطقه «شش پل» این ولایت افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری دید، سید حسین عالمی بلخی، وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان در مراسمی که به همین منظور برگزار شده بود، گفت: از سال‌های گذشته بیش از ۸ هزار نفر در ولایت بامیان عودت کرده که متاسفانه به دلیل کم‌کاری اداره قبلی امور مهاجرین بامیان ۴ هزار تن این مهاجرین را ثبت نام نکرده‌اند.
آقای عالمی افزود، شهرک مهاجرین در «دشت قشقه» به صورت مدرن نقشه آن طراحی شده که تمامی نیازهای زندگی در آن در نظر گرفته شده است.
به گفته آقای عالمی، این شهرک یکی شهرک‌های نمونه در ولایت بامیان خواهد بود که در آن علاوه بر منازل مسکونی، مارکیت‌های تجارتی، مراکز صحی و دو باب مکتب نیز ایجاد خواهد شد.
در همین حال، عزیزالله امین‌یار، رییس امور مهاجرین و عودت‌کنندگان در ولایت بامیان می‌گوید: آغاز کارهای زیربنایی و کانالیزسیون، ایجاد مارکیت‌های تجارتی و اعمار بلند منزل‌های رهایشی از جمله خواسته‌های مهاجرینی هستند که در این شهرک نمرات رهایشی اخذ کرده‌اند.
آقای امین‌یار از وزارت امور مهاجرین خواست تا در قسمت اعمار تعمیر اداری ریاست نیز توجه جدی داشته باشند.
قرار است فردا دوشنبه دومین شهرک مهاجرین در ولسوالی یکاولنگ ولایت بامیان توسط آقای عالمی افتتاح شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا