آخرین اخبارافغانستانسیاستصلح

نخستین مرحله گزینش کمیشنران انتخاباتی امروز آغاز می‌شود

نخستین مرحله روند گزینش کمیشنران تازه برای کمیسیون‌های انتخاباتی امروز شنبه آغاز می‌شود.

نخستین مرحله روند گزینش کمیشنران تازه برای کمیسیون‌های انتخاباتی امروز شنبه آغاز می‌شود.
در این مرحله، هفت روز برای احزاب سیاسی ثبت دولت و نهادهای جامعه مدنی مرتبط با انتخابات فرصت داده شده تا نماینده‌گان‌شان را برای کمیته گزینش کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی، به حکومت معرفی کنند.
شاه‌حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست جمهوری، می‌گوید که حکومت آماده‌گی کامل دارد تا اسناد نمایند‌گان احزاب سیاسی ثبت دولت و نهادهای مدنی مرتبط با انتخابات را به منظور تعیین کمیشنران تازه کمیسیون‌های انتخاباتی از ۲۷ دلو تا ۳ حوت دریافت کند.
آقای مرتضوی در صحبت با ۸صبح گفته که با پایان این مرحله، روند بررسی اسناد این افراد و سپس گزینش آن‌ها به عنوان کمیشنران تازه کمیسیون‌های انتخاباتی آغاز خواهد شد.
بر اساس قانون تعدیل شده انتخابات، کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی، از سوی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری گزینش می‌شوند و رییس جمهور تنها صلاحیت معرفی هر کدام آن‌ها را به حیث کمیشنر در پست‌های‌شان دارد. اما پیش از این مرحله، هر حزب سیاسی ثبت دولت یک نفر و نهادهای جامعه مدنی مرتبط با انتخابات، پانزده نفر را به حیث داوطلبان عضویت در کمیسیون‌های انتخاباتی به حکومت معرفی می‌کنند.
پس از پایان این مرحله که هفت روز برای آن تعیین شده است، کار گزینش کمیشنران از میان داوطلبان آغاز می‌شود و برای این کار تاکنون هیچ قید زمانی در نظر گرفته نشده است.
سخنگوی رییس جمهور تأکید کرد که تلاش می‌شود کمیشنران تازه در مدت ده روز آینده گزینش و برای کار در کمیسیون‌های انتخاباتی معرفی شوند.
شماری از احزاب سیاسی و نهادهای ناظر انتخاباتی نیز اعلام آماده‌گی کرده‌اند که در خلال هفت روز نمایندگان‌شان را برای عضویت در کمیته گزینش کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی به حکومت معرفی خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا