آخرین اخبارآزادی بیاناجتماعادبیاتافغانستانسیاستفرهنگ و دانشفرهنگ و هنر

نشر و فروش کتاب‌های «مخالف ارزش‌های اسلامی و فرهنگ افغانی» ممنوع می‌شود

خبرگزاری دید: کمیسیون ارزیابی کتاب وزارت اطلاعات و فرهنگ گفته که برخی کتاب‌های «مخالف ارزش‌های اسلامی، منافع ملی و فرهنگ افغانی تاکنون هم در بازار کابل وجود دارد که نشر و فروش آن ممنوع می‌شود.

وزارت اطلاعات و فرهنگ روز دوشنبه (۲۶ جدی) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که جلسه کمیسیون ارزیابی کتاب به ریاست مهاجر فراهی معین نشراتی این وزارت برگزار شده است.

گفته شده است که جلسه کمیسیون ارزیابی کتاب، کتاب‌هایی با موضوعات گوناگون را مورد ارزیابی قرار داده و آن‌هایی را که «معادل ارزش‌های اسلامی و فرهنگ افغانی» بوده‌اند، اجازه انتشار و فروش داده است؛ در حالی که سایر کتاب‌های اسلامی را که نیاز به ارزیابی بیشتری داشته‌ به وزارت حج و اوقاف راجع کرده است.

در گزارش آمده است که برخی از اعضای کمیسیون هفته گذشته از کتاب‌فروشی‌های بازارهای کابل بازدید کرده و چندین عنوان را برای ارزیابی از نزد این کتاب‌فروشی جمع‌آوری کرده‌اند.

وزارت اطلاعات و فرهنگ گفته است: «کتاب‌فروشی‌ها و ناشران شهر کابل سیاست‌هایی را که از سوی اداره بیهقی به آن‌ها داده شده بود، رعایت نکرده‌اند و باید به خاطر این سیاست‌ها با آن‌ها صحبت شود».

گزارش افزوده است که قرار بر آن شد تا در جلسه بعدی این کمیسیون درباره برخی از کتاب‌های جمع‌آوری شده دیگر نیز تصمیم‌ گرفته شود.

این در حالی است که اخیراً مکتوبی از وزارت امر به معروف و نهی از منکر رسانه‌ای شده که بر اساس آن، این وزارت ار واحد های دومی خو در ۳۴ ولایت خواسته که شاعران را از سرودن اشعاری که شبیه ساز و سرود است منع کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا