آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاستمنطقه

نشست قطر امروز دوباره آغاز می‌شود

قرار است امروز شنبه «۱۱ حوت» نشست نمایندگان امریکا و طالبان در مورد صلح افغانستان در قطر پس از دو روز توقف، دوباره آغاز شود.

قرار است امروز شنبه «۱۱ حوت» نشست نمایندگان امریکا و طالبان در مورد صلح افغانستان در قطر پس از دو روز توقف، دوباره آغاز شود.
به گزارش خبرگزاری دید، نمایندگان امریکا و طالبان به روز چهارشنبه گذشته پس از دو روز گفت‌وگو در مورد صلح افغانستان، ادامه این مذاکرات را برای پنجشنبه و جمعه متوقف کردند و قرار شد تا امروز شنبه این مذاکرات از سر گرفته شود.
دو طرف مذاکره کننده اعلام کردند که برای مشوره بیشتر با رهبری شان ادامه مذاکرات را برای دو روز متوقف کرده‌اند.
در این دور از نشست قطر، چگونگی خروج نیروهای امریکایی، عدم استفاده تروریستان «داعش و القاعده» از خاک افغانستان، آغاز مذاکرات بین‌الافغانی و برقراری آتش بس از موضوعات جدی مورد بحث بوده است.
براساس گزارش‌ها، طالبان در این مذاکرات خواستار اعلام تقسیم اوقات خروج نیروهای امریکایی از افغانستان شده‌اند؛ اما در مقابل، طرف امریکایی گفته که این موضوع به موافقت‌نامه امنیتی با دولت افغانستان بر می‌گردد و باید در سطح وسیع در این مورد تصمیم گرفته شود.
تیم مذاکره کننده امریکایی نیز خواستار آغاز مذاکرات بین‌الافغانی و برقراری آتش‌بس شده؛ اما هیئت طالبان گفته که در این مورد به مشوره‌های بیشتر نیاز دارد.
گفتنی است که همین چهار مورد، موضوع بحث مذاکرات امروز نشست قطر نیز خواهد بود.
هرچند جزئیات بیشتر از نشست قطر منتشر نشده، اما زلمی خلیلزاد نماینده امریکا پس از توقف دو روزه این مذاکرات اعلام کرد که پیشرفت‌های خوبی در این مذاکرات به دست آمده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا