آخرین اخبارافغانستانفرهنگ و دانش

نصاب جدید حقوق و شرعیات در سمستر جدید تدریس می‌گردد

وزارت تحصیلات عالی از کامل شدن نصاب جدید رشته‌های حقوق و شرعیات دانشگاه‌ها خبر داده و می‌گوید که این نصاب در سمستر جدید تحصیلی تدریس خوهد شد.

وزارت تحصیلات عالی از کامل شدن نصاب جدید رشته‌های حقوق و شرعیات دانشگاه‌ها خبر داده و می‌گوید که این نصاب در سمستر جدید تحصیلی تدریس خوهد شد.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالتواب بالاکرزی سرپرست وزارت تحصیلات عالی در محفلی در کابل، نصاب جدید و معیاری رشته‌های حقوق و شرعیات را معرفی کرد و این اقدام را یک فصل جدید در تاریخ تحصیلات عالی کشور دانست.
آقای بالاکرزی گفت که «ما تلاش می‌کنیم با تهیه و تطبیق نصاب‌های جدید و معیاری، نیروی بشری توانا را تولید و عرضه کنیم تا این نیروها بتوانند نیازمندی‌های بازار کار را مرفوع نمایند».
سرپرست وزارت تحصیلات عالی بیان کرد: نصاب‌های جدید حقوق و شرعیات، مهارت‌های فارغان رشته‌های حقوق و شرعیات را در بخش‌های قضا و سارنوالی تفکیک کرده و مشکلات موجود در این بخش را مرفوع خواهد ساخت.
او همچنان گفت که کلینیک‌های حقوقی در دانشگاه‌ها مانند کلینیک‌ها در رشته‌های طب و زراعت باعث ارتقای مهارت‌های دانشجویان گردیده و آنان را با توانایی‌های مورد نیاز بازار کار آماده می‌سازد.
خواجه زبیر صدیقی رییس انکشاف برنامه‌های علمی وزارت تحصیلات عالی در مورد روند برنامه بازنگری نصاب‌های تحصیلی و چگونگی تطبیق آن نیز گفت که نصاب‌های حقوق و شرعیات در سال ۱۳۹۹ بدون استثنا در سمستر جدید قابل تطبیق است و در مورد سایر رشته‌ها، شورای علمی دانشکده‌ها تصمیم خواهند گرفت.
قابل ذکر است که در حال حاضر محتوای درسی در بیشتر دانشگاه‌های کشور، خصوصاً دانشگاه‌های دولتی، بسیار قدیمی است و برخی از دانشجویان نسبت به این موضوع اعتراض داشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا