آخرین اخبارافغانستانتحلیلسیاست

نکته‌ای که نشان می‌دهد جنگ افغانستان واقعاً تمام نشده

این حملات تحت حمایت مجوز ۲۰۰۱ برای استفاده از نیروی نظامی قرار می‌گیرد. این همان مجوزی است که جنگ را در افغانستان آغاز کرد، جنگی که تصور می‌شود به پایان رسیده است


یاهو. ایت
پنتاگون به روز پنجشنبه اعلام کرد، ایالات متحده یک ماه پس از پایان جنگ امریکا در افغانستان، به حملات بر فراز افق علیه تروریست‌های مظنون در افغانستان ادامه خواهد داد. این بیانیه یک سوال مهم را مطرح می‌کند: اینکه چگونه جنگ به طور کامل به پایان رسید؟
هنگامی که رییس جمهور بایدن برای اولین بار زمان خروج نیروهای خود را در ماه می اعلام کرد، دولت او پیامهای کاملاً متفاوتی ارسال کرد. بایدن مدتها بود که از باقی ماندن نیروی امریکایی در خاک افغانستان به طور نامحدود حمایت می‌کرد.
گزارش‌ها در آن زمان نشان می‌داد که حملات هوایی ایالات متحده ادامه خواهد داشت و حضور قابل توجه نیروهای عملیات مخفی، پیمانکاران پنتاگون و عوامل استخباراتی مخفی باقی خواهند ماند.
پس از خروج آشفته امریکا و تصرف کابل توسط طا-لبان، بخشی از این طرح تغییر کرده است. بایدن در هفته‌های اخیر ایده باقی ماندن نیروها را رد کرده است.
جان کربی سخنگوی پنتاگون تصریح کرده است که حملات بر فراز افق منحصراً طیاره‌های بدون سرنشین نیستند. بر اساس تعریف کربی، این حملات به این معنی است که حمله، منابع و تجزیه و تحلیل هدف، از خارج از کشوری است که عملیات در آن انجام می‌شود.
به عبارت دیگر، پلان استقرار مجدد نیروهای امریکایی در خارج از مرزهای افغانستان ممکن است به طور قابل توجهی تغییر نکند. برخی از این حملات اگر حملات هوایی نباشند حتی ممکن است بار دیگر حضور نیروهای امریکایی را در خاک افغانستان بدنبال داشته باشند.
و این حملات تحت حمایت مجوز ۲۰۰۱ برای استفاده از نیروی نظامی قرار می‌گیرد. این همان مجوزی است که جنگ را در افغانستان آغاز کرد، جنگی که تصور می‌شود به پایان رسیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا